От тази година е на дневен ред въпросът за връзките на тунела под Шипка с бъдещата магистрала „Русе – Велико Търново“ и с магистрала „Тракия“. Това каза в рамките на парламентарния контрол регионалният министър Николай Нанков.
Той отчете, че тунелът няма просто да свърже Южна и Северна България и определи бъдещото съоръжение като коридор от Европа към Близкия Изток.
Освен тунела, трябва да бъде изградена инфраструктура и в Южна България, заяви той.
Нанков съобщи, че работата по обхода на Габрово трябва да приключи до края на годината. През 2019 година ще стартира възлагането на тунела, който ще е с дължина 3,2 км.
Депутатът Донка Симеонова припомни, че решението за изграждане на жп тунел под Шипка е взето в далечната 1897 година от 9-то НС.
„Няма да оттегля оставката си“, заяви пред журналисти в парламента Николай Нанков, цитиран от БТА. По думите му актът с подаване на оставка е бил абсолютно правилен.
Той припомни, че е разпоредена проверка с конкретни одити на всички пътища, впоследствие ще се направи паспортизация. Има идеи за информационна система, която онлайн да следи състоянието на инфраструктурата, допълни той.
Министърът заяви, че нова наредба за проектиране на пътищата ще даде отговор на много от въпросите за по-голяма осветеност на пътни възли и кръстовища, за по-високи изисквания към системите за отводняване, зони за безопасност и за гаранционните срокове.
преди 6 години Винаги като чуя за шипка и тунел се сещам за този майтап :http://krutata.blog.bg/politika/2013/09/01/tunelyt-pod-shipka-i-bylgarskoto-zlato.1144917Е верно че скоро не са го обновявали с новите политически фигури, но все още е актуален :). отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 6 години Големи разбирачи сте, най-вероятно по цял ден сте зад волана.Лично аз минавам през Хаинбоаз ако съм сам, през Шипка минавам само ако искам да покажа паметника на приятел.Пътя през прохода на Републиката е много, много по-лек.Само В Търново - Габрово са толкова завои, след това също...Да се строи тунела на пазарен принцип - пред входа му да събират такса за него и ще си проличи дали е на печалба. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 6 години В момента Русе-Свиленград през Раднево е 298 км., но 4 часа и 13 мин. През Стара Загора прохода на републиката е 312 км, но 4 часа и 3 мин., а през Габрово и Стара Загора е 328 км. т.е. 30 км разлика максимум, но когато се построи тунела, пресичането на планината ще се скъси поне с 15 км. Бе да броим, че като време ще се скъси поне с 20-25 минути отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 6 години Колко да са "десетки" = 20-25 макс. За сметка на това до Стара Загора има пряка връзка с АМ Тракия, а трасето Казанлък-СЗ е двоен път, който спокойно може да се пусне и на 110 кмч. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 6 години Зависи какво е състоянието на отделните маршрути(през Шипка и през прохода на Републиката), кой позволява по висока скорост, минава ли се и през колко населени места, каква е натовареността, може ли да се изпреварва, има ли свлачища, наклони, завои...Не винаги разковничето е в най-прекия път. То навигацията ме прекарва през най-краткия, ама мерси :) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 6 години И @КОЙ ще минава през този тунел?Само не ми казвайте че ще има шофьори, които ще обикалят десетки километри повече и ще минават Русе - Свиленград през Шипка, вместо да цепят направо през прохода на Републиката. отговор Сигнализирай за неуместен коментар