IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Преглед на печата за 20 август

07:45 | 20.08.18 г.
<p>
	<em>Снимка: Pixabay</em></p>

Снимка: Pixabay

Хазартът вече е по-голям рекламодател от мобилните оператори

В. Сега

Рекламните бюджети на хазартните компании в България вече са почти изравнени с тези на банките и другите кредитни институции и категорично изпреварват парите, които мобилните оператори и автомобилните фирми дават за популяризирането си в медии. Това личи от данните за първото полугодие на годината, публикувани от специализираната агенция "Медиа клуб". Огромната заслуга за разрастването на хазартния бизнес е на играта "Националната лотария", която за втора поредна година се очертава като рекламодател № 1  у нас. Лотарията е похарчила за телевизионна и печатна реклама около 13 милиона евро от началото на 2018 г., показва статистиката. С тези разходи тя изпреварва с около милион евро компании като "Лидл" и две фирми от фармацевтичната и  хранителната индустрия и с доста повече представители на хранително-вкусовата промишленост като "Кока-Кола". През м.г. "Националната лотария" даде за реклама около 23 милиона евро, пак по данни на "Медия клуб".

Властта пази в дълбока тайна имената на 72-ма избягали затворници
В. Сега

72-ма затворници са успели да преодолеят решетките и да избягат през последните 5 години. За повечето бягства гражданите дори не са били уведомени - знаят се не повече от десетина случая. Бегълците са изтърпявали присъди за убийства, блудства, изнасилвания, кражби, грабежи, наркотици, измами, контрабанда и телесни повреди. Министерството на правосъдието обаче крие имената им с абсурдния аргумент, че те не са дали съгласие личните им данни да бъдат огласявани публично. Интересно как тогава разчита те да бъдат открити. "Няма писмено съгласие на лицата за предоставяне на исканата информация", гласи абсурдният отказ на шефа на Главна дирекция "Изпълнение на наказанията" (ГДИН) към Министерството на правосъдието Васил Миладинов на въпроси на "Сега". Той не уточнява дали е правен опит "третите лица" да бъдат открити, за да бъдат питани, и дали официално са отказали, което също би било абсурдно. Имената на осъдените у нас са публични, каквото е и самото правосъдие, и това именно е начинът да се осъществява генералната превенция на закона.

Стикери ще защитават електромери на ЧЕЗ от манипулиране
В. Стандарт

ЧЕЗ Разпределение България въвежда защитни стикери за превенция срещу манипулация на електромерите, съобщиха от пресцентъра на дружеството. Стикерите се залепват върху средствата за търговско измерване, в допълнение към пломбите, като имат три нива на контрол и множество защитни елементи. Това прави фалшификацията или незабелязаната интервенция върху тях практически невъзможна. Стикерите са изработени по технологии от най-ново поколение и прикриването на нарушението на целостта им е изключено. В тях са закодирани елементи, които не подлежат на фалшификация и се виждат само от експерти с подходящо оборудване, преминали обучение за оценка на автентичността и целостта на стикерите.


Българи заливат пазарите в Одрин
В. Монитор

Високите курсове на долара и еврото на турските финансови пазари поради спада на турската лира от последните дни се превърнаха в предимство за търговците в Одрин. Клиенти от България и Гърция тези дни буквално заливат магазините и пазарите в граничния град.Високият курс на българския лев спрямо еврото привлича много българи за пазаруване в Одрин. Особено голям е напливът към пазара Улус, който се урежда всеки петъчен ден. На пазара се предлагат всякакви стоки, от дрехи до хранителни продукти, кухненски предмети, перилни препарати, до плодове и зеленчуци. Много от предлагани стоките са маркови, но тъй като се продават на сергии на открито, са значително по-евтини в сравнение с бутиковите магазини, съобщава БТА.

Милиони задължения в туризма
В. Труд

Стотици милиона са задълженията в туризма. Според експерти между 100 и 150 милиона си дължат едни на други туроператори, хотелиери, превозвачи и доставчици на храни и услуги. Точната сума обаче не би могла да се уточни, не само защото варира във всеки един момент, а и защото играчите в бизнеса крият данните. Тези средства обаче изкривяват пазара, категорични са представители на сектора. Така ако един хотелиер или туроператор иска да получава пари предварително за работата си, той е поставен в неравностойно положение и една от причините големи играчи да завличат всеки сезон партньорите си, тъй като при банкрут изгарят именно тези забавени разплащания.  Практиката е всяко лято разплащателният сезон в туризма да се удължава. Докато само преди 10 години големите туроператори плащаха в срок до 2 седмици след настаняване на туристите, сега масово хотелите получават последните плащания за отминалия летен сезон през декември. 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 17:53 | 31.08.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини

Коментари

Финанси виж още