IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Експерт: Наредбата за продуктовите такси за превозвачите нарушава законите

Защо Съюзът на българските превозвачи обжалва наредбата пред ВАС, коментира Христо Христов, президент и изпълнителен директор на "Дискордиа" и член на ръководството на КРИБ

12:34 | 09.08.18 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
Експерт: Наредбата за продуктовите такси за превозвачите нарушава законите

Промените в Наредбата за продуктовите такси, с които се въвежда продуктова такса за камиони и автобуси, включително и за нови превозни средства, са в нарушение на българското и европейското законодателство.

Това обяви Христо Христов, президент и изпълнителен директор на транспортната компания "Дискордиа" и член на ръководството на КРИБ, в предаването „Бизнес старт“ на Bloomberg TV Bulgaria.

Той коментира защо от Съюза на българските превозвачи са обжалвали наредбата за екотаксите на превозвачите пред Върховния административен съд. 

Христов посочи, че според българското законодателство гражданите се задължават да плащат такси само на базата на приет закон. Той добави, че и всякакви утежнения или облекчения на съответните такси също трябва да се случват чрез закони.

„В случая говорим за въвеждане на такси чрез наредба и то за нови товарни автомобили и автобуси. Не може да се сравняват новозакупени камиони с найлонови торбички и да се приравняват като масови отпадъци. Камионите са активи за дълготрайна употреба, ще се използват над 20 години, след като бъдат закупени“, посочи Христов.

Той е на мнение, че приемането на наредбата без да се съгласува с европейското законодателство е нарушение.

„Има приети вече 12 наредби, които са съгласувани с европейските закони, но се оказа, че точно за тази наредба няма такова изискване“, каза Христов и пресметна, че промените ще доведат до между 12 и 15 млн. лв. увеличение на разходите за сектора в България.

Той уточни, че новите големи товарни автомобили, които се регистрират в България, са около 2,5 хил., а употребяваните – между 5 и 6 хил. Христов определи тези промени като „пореден удар за българските превозвачи“ в една така или иначе несигурна среда.

„Допълнително превозвачите ще губят конкурентоспособност и то в нарушение както на европейското, така и на българското законодателство. А заплахата от пакета „Макрон“ все още не е отминала“, е мнението на президента на "Дискордиа".

С какви мотиви МОСВ промени наредбата? Ще има ли дебати в Европейския парламент тази есен по пакета „Макрон“? Как ще се отразят тол таксите на превозвачите?

Повече от разговора вижте във видео материала.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 02:40 | 11.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини

Коментари

Финанси виж още