България е печеливша от ситуацията с въвеждането на мита върху вноса на европейски автомобили в САЩ. Много от компаниите започнаха да местят своите производства на различни места - както тези за производство на компоненти, така и на автомобили. Те търсят места, където може да се компенсира това оскъпяване, а България е една от много горещите и интересни дестинации. Това коментира Любомир Станиславов, Аутомотив Клъстер България, в ефира на Bloomberg TV Bulgaria.
„Вчера чух за една българска компания, която е подписала огромен договор с Ягуар за доставка на алуминиеви компоненти. Обемът е в няколко пъти по-голям от досегашното ѝ производство. Това са компоненти за електрически автомобили - завършен цялостен продукт. Това е един от поредицата успехи, които предстоят пред българското автомобилостроене до края на тази година“, заяви гостът.
Станиславов разкри, че всички 170 компании в сектора, които са в България, изживяват много добър период. Според него автомобилостроенето, особено на германски автомобили, към които е насочена агресията на Тръмп, изживяват най-добрия период в своята история и всяка година е все по-печеливша и добра за тях. По думите му това ще им даде сили, за да се преборят с митата.
Като следваща вълна той отбеляза налагането на автономните автомобили. Според него в България има много специалисти и инженери, които могат да допринесат за развитието на този вид автомобили.„Има всички шансове, ако разговорите се развият в правилната посока, София да се превърне в един от големите центрове в Европа, който създава технологии за автономни автомобили“.
Вчера в Министерство на търговията на САЩ започна изслушването на засегнатите компании от евентуалното въвеждане на мита при внос на европейски автомобили в САЩ. Станиславов коментира, че всички наложени мита от Вашингтон имат позитивно влияние, към днешна дата, върху производството на компоненти.
„Автомобилната индустрия има много голям проблем с налагането на мита от Китай, към автомобили внасяни от САЩ, тъй като голяма част от производителите произвеждат своите модели в САЩ и ги изнасят за Китай. Те наложиха 40% мито върху тези автомобили, което автоматично страшно много оскъпява тези модели в Китай“, допълни той.
Още от разговора вижте във видеото!