Общо шест от най-масово издаваните хартиени удостоверения вече не се изискват от гражданите и бизнеса, а данните за тях се проверяват служебно. Справките се извършват само по електронен път чрез достъп на служителите до основните регистри, сред които Търговския, Имотния, БУЛСТАТ и Регистъра на задълженията към митническата администрация, съобщи пресцентърът на Министерския съвет.
Преустановява се изискването на хартиен носител на следните удостоверения:
- за наличие или липса на задължения за публични държавни вземания, издавано от Агенция „Митници“;
- за вписванията, отбелязванията или заличаванията по партида на физическо/юридическо лице в Имотния регистър, издавано от Агенцията по вписванията;
- за семейно положение, издавано от общинска администрация;
- за семейно положение съпруг/съпруга и деца, издавано от общинска администрация;
- за сключен граждански брак, издавано от общинска администрация – за лица, родени след 1 януари 1984 г.;
- образец УП-8 за доход от пенсия/пенсии и добавка/добавки, издавано от Националния осигурителен институт.
В съобщението се припомня, че на електронен адрес udostoverenia@government.bg гражданите могат да сигнализират за неправомерно изисквани от тях документи. Сигналите се проверяват от Главния инспекторат на Министерския съвет.