Има интерес на туристи към България и се очаква броят им да се увеличава и в бъдеще. Наблюдава се спад на руския пазар, който се завърна към Турция и Гърция, но за сметка на това този пазар ще бъде компенсиран от европейския. Това каза Константин Занков от Института за анализи и прогнози в туризма, в предаването „Светът е бизнес“ с водещ Ивайло Лаков.
Броят на румънските туристи в България остава най-висок, посочи Занков. Германците пък са туристите, които остават в страната най-дълго по време на почивката си, добави той.
Според него от голямо значение са нискобюджетните самолетни компании за повишаване на броя на туристите и решението им за увеличение на броя полети до България. Очаква се броят на тези полети да продължава да расте, като те вече не са основно до София, има все повече до Пловдив, Варна и Бургас.
Българите пътуват по-често в последните години, но престоите им са по-кратки. Не би могло да се каже, че има отлив на български туристи и в страната, според Занков.
Общо взето българинът вече пътува и в България, и в чужбина. Той харесва Гърция и Турция, в което няма нищо лошо. За българските хотелиери българският турист е най-ценен. Важно е да останат туристи и в България, независимо от пътуванията им зад граница, посочва експертът.
Туризмът е много пряко засегнат от въвеждането на GDPR, коментира още гостът. По-голямата част от хотелите вече са започнали внедряването му. За всеки хотел финансовата страна на GDPR е различна. Някой го внедряват самостоятелно, докато други хотелиери избират да наемат компания, която да направи това. Зависи колко е бил готов обектът преди внедряването на GDPR, но все пак около 1000 лв. е минималната сума, която отнема процедурата, каза Занков.
При хотелиерството дейностите, които се извършват онлайн, няма да бъдат толкова засегнати. При настаняване обаче изискването на лични документи е задължително. Там ще се отрази и GDPR.