Бъдещият концесионер на Летище София ще бъде задължен да реализира инвестиции в размер не по-малък от 600 млн. евро за срока на концесията, като до десетата година ще трябва да изгради и нов пътнически терминал на аеропорта.
Това става ясно от стенограмата от последното заседание на Министерски съвет, проведено на 27 юни. Думите са на транспортния министър Ивайло Московски, който запозна правителството с детайлите около концесията на летището.
От думите му става ясно, че участниците в конкурса ще трябва да докажат, че оперират на поне едно международно летище с над 10 милиона превозени пътници годишно и да разполагат с нетна стойност на активите за всяка от последните три години от минимум 200 милиона евро.
Кандидатите ще трябва да имат опит при финансиране поне на един проект в инфраструктурния сектор, надвишаващ 400 милиона евро, а годишните концесионни възнаграждения, които ще се дължат за всяка една година от срока на концесията, ще са в размер не по-малко от 15 милиона лева без ДДС или 10% от общия размер на общите приходи от всички дейности за текущата година, които са свързани с ползването на обекта на концесия и дължимия ДДС върху сумата – едно от двете, което е по-голямо.
Финансовият министър е приветствал предложението на Ивайло Московски, но сподели и някои забележки относно обезщетенията. Горанов цитира експертите на Министерство на финансите, които смятат, че предвидените обезщетения в проекта на концесионен договор при неговото предсрочно прекратяване не съответстват с чл. 150 от Закона за концесиите.
"Обезщетенията по проекта на концесионен договор са обвързани с дълга на концесионера към заемодателите към датата на прекратяване на концесионния договор, докато Законът за концесиите предвижда те да се базират на размера на невъзстановените разходи на концесионера за инвестиции в областта на съответната концесия“, обяснява Горанов.
Той добавя още, че липсва съпоставимост между задълженията на концедента и концесионера при съществуващо замърсяване, съответно при началната дата на концесията и към края на срока на концесията.
В края на разискванията по темата премиерът Бойко Борисов призовава транспортното министерство да се аргументира добре. „Искаме и новите влакове да купим, защото вече изнемогват железниците“, добави министър-председателят.
преди 6 години *роми отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 6 години 1/3 млади и умни, 2/3 ***, берачи, строители и т.н. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 6 години А първоначалните 7.6 млрд лева? отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 6 години "... а годишните концесионни възнаграждения, които ще се дължат за всяка една година от срока на концесията, ще са в размер не по-малко от 15 милиона лева без ДДС..."Супер! Чистата печалба за 2017 на САА е над 15 млн. лв. след приспадане на арбитражните разходи по делото с MAK/ADMAK. За тази година се очаква доста по-висока печалба. Супер сделка ще е - като с ЧЕЗ, Софийска вода и концесията на Банско - кон за кокошка... :lol: отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 6 години Добре, че ни успокои - тъкмо се притеснявахме за третия терминал - двата до сега се затрудняват с изходящия еднопосочен трафик от млади, образовани и красиви българи - подарък за западните икономики. С оставащите 2-3 млн. от тази категория, обаче, третият терминал може да не оправдае очакванията за печалба.... :lol: отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 6 години Абе много хубаво, ама то и с 2 терминала половин България се изнесе. Инвесторо е свидетел, те са до Терминал 1, сичкото народ покрай тях минава и заминава ... ;) отговор Сигнализирай за неуместен коментар