Няма конфликт на интереси при назначаването ми за председател на управителния съвет на Агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ), мои фирми не са работили по обекти на инфраструктурата. Това каза новият началник на пътната агенция инж. Светослав Глосов в ефира на bTV.
„Рокадата не е по спешност. В резултат е на молба на досегашния шеф да бъде освободен от тази длъжност по здравословни причини. Изненадващо беше за мен, че трябваше да взема бързо решение, след като министър Николай Нанков лично ми предложи тази длъжност. След това разговарях с г-н Дончо Атанасов и го убедих да остане като член на управителния съвет на АПИ, тъй като той е човек с безспорен опит в пътното строителство“, коментира Глосов.
Попитан дали има конфликт на интереси, тъй като е бил директор на Строителната камара, той категорично отрече. Никога фирми, които съм управлявал или в които съм имал участие, не са работили по обекти на инфраструктурата, свързани с Агенцията. Моята фирма се е занимавала с високо строителство и отчасти с изграждане на ВиК обекти в села. Сега фирмата я управляват синът и дъщеря ми“, обясни Глосов.
Относно предстоящото в пътния сектор новият шеф на АПИ обяви, че от 1 януари трябва да заработи системата за електронните винетки, като контролът за използването им по пътищата ще е автоматизиран, а в средата на 2019 г. трябва да влезе в експлоатация и тол системата за тежкотоварния трафик.
Междувременно АПИ ще предостави на изпълнителя и данните на всички коли с хартиени винетки, за да се разпознават и те по време на валидността на стикера. Глосов призна, че в този процес може да възникнат и грешки.
Очакват се и няколко конкурса. „През следващата седмица ще бъде отворена ценовата оферта за трите обособени позиции по търга за тунел „Железница“. Предстои отварянето на ценовите приложения за двата лота за магистралата от София за Калотина. Предстои, след отхвърляне на жалбата по Ботевград-Мездра, да бъдат подавани оферти“, обясни Глосов.
Според него рокадите в пътната агенция няма да повлияят на търговете и добави, че е подал декларация за конфликт на интереси.
В момента се работи по два от лотовете на магистрала „Хемус, като се планира до края на 2024 аутобана да бъде готов", коментира още шефът на АПИ. 20% от отсечката от Ябланица до Боаза е построена и до края на следващата година се очаква тази част да стане готова, което, по думите му, е 5-6 месеца по-рано от планираното.