Превръщането на страната в устойчива целогодишна туристическа дестинация в топ 5 от Югоизточна Европа. Това е основната цел на Министерството на туризма, посочи министърът на туризма Николина Ангелкова в дебата за туризма по време на първия Пловдивски икономически форум.
Затова, по думите й, е необходимо работа в екип с хората, които развиват секторните политики и като основни приоритети посочи поддържането на добра и чиста инфраструктура, реформите в образованието и осигуряване на квалифицирана работна ръка.
Тя отбеляза, че основните пазари за България са страните от Европейския съюз, откъдето идват 69% от туристите, а в топ 20 са Украйна, Израел, Молдова. С перспектива е работата за далечните пазари като Китай, Индия, Япония, Южна Корея, САЩ, Близкия изток. Това, според Ангелкова е свързано с предлагането на съвместни туристически продукти със съседни държави и като пример посочи инициативата за общ балкански маршрут. Ангелкова добави, че е започнало разработването и предлагането на общи културни маршрути с фокус паметници на ЮНЕСКО, което ще спести средства за реклама.
По думите на министъра трябва да се позиционираме като държава, която е предвидима, която предлага високо качество туристически продукт и сигурност за туристите. А това, допълва тя, може да се случи, ако работят заедно местните власти и фирмите по места.
За да предложим качествен туристически продукт е необходима законодателна инициатива и популяризирането му на основните пазари в България, каза още министърът на туризма.
Туризмът е един от основните стълбове на икономиката на България и само за миналата година ние посрещнаха повече от 8,9 милиона чуждестранни туристи, повече от 9 милиона нощувки са регистрирани от българи, а чужденците са закупили над 27 милиона нощувки.
По думите й приходите от чуждестранен туризъм са в рамките на 6,9 милиона лева и повече от 335 000 заети лица в сектора.