IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

България трябва да развива по-силно здравния си туризъм

С общините трябва да се обсъдят възможностите за целогодишен социален туризъм, настоява Йордан Йорданов от „Сдружение Туризъм"

12:21 | 13.06.18 г.
България трябва да развива по-силно здравния си туризъм

В Европа и цял свят има здравен или социален туризъм, но България е извън така наречените туристопотоци. Дебатите за туризма трябва да се водят на теми, които са свързани с дългосрочност, стратегии и приоритети на 50, 60, 70 български общини, които разполагат с проучени минерални води, каквито липсват в 50% до 70% от страните в ЕС.

Това коментира доц. Йордан Йорданов, зам.-председател на управителния съвет на „Сдружение Туризъм“, в ефира на Bloomberg TV Bulgaria.

„За да се акцентира на темата за здравен туризъм у нас, първо трябва да се промени начина на мислене на хората, които взимат важните решения и второ, да се промени начинът на действие“, смята експертът.

Йорданов даде за пример отделянето на много внимание например на проблемите с шума, което е епизодичен проблем, вместо да се насочат усилията към общините, които разполагат с проучени минерални води, липсващи в голяма част от европейските страни.

„България обаче остава на заден план като дестинация за хората с увреждания“, посочи той.

Йорданов е на мнение, че България има нужда от нови и големи инвестиции във вътрешността на страната, като се работи по теми, свързани с целогодишен туризъм.

„Публиката, към която трябва да се обърнем, са пенсионерите на Европа и може би децата със сериозни здравни проблеми“, препоръча той.

Според него България има нужда да изпраща послания към конкретни групи и за пример даде нашите военни санаториуми, които могат да се възстановят чрез частно-публично партньорство и да приемат отново скандинавските пенсионери, както преди 40 години.

Относно дигитализацията в туризма Йорданов коментира, че сме на етап, в който желаем да се развиваме по отношение достъпността и осигуряване на коректна информация на всички потребители.

„Хубаво е, че България се придържа към тази световна тенденция", смята той, но според него пътят ще е дълъг, докато се премине през всички зони, обекти, артефакти, които трябва да бъдат пуснати в дигиталното пространство. "Другият проблем е лошата инфраструктура на пътищата в страната ни, което отново говори за липсата на съвместни политики, с които да отстраним основните си проблеми. Трябва да създадем атракции, да изградим културни местности около големите курорти, а не около големите градове.“

Йордан Йорданов риторично попита защо България да не се превърне в целогодишна дестинация за здравен, винен, културен, екстремен, екологичен, а защо не и селски туризъм.

Той е категоричен, че „все още институционалното разминаване на ниво министерства, ведомства, политики, регионални общности ни кара да мислим на парче и е много тъжно, че тази съвместимост липсва".

Йорданов препоръчва да бъдат канени големи туроператори и инвеститори и страната да се насочи към всички социални групи и културни слоеве. Големи чуждестранни инвеститори обаче не искат да влагат много у нас поради проблемите в туристическия ни бранш, обобщи експертът.

Вижте повече във видео материала

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 07:35 | 05.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини

Коментари

Финанси виж още