Българските превозвачи са много по-конкурентоспособни от западните. Това е и една от причините да бъдат заложени такива текстове в предложените реформи, които засягат именно товарния транспорт. Държавата закъсня с реакцията си и не успя да потърси подкрепа от държави, които не биха били засегнати от този закон.
Това коментира Михаил Рангелов, директор „Медии“ на Форум за Балкански транспорт и инфраструктура (ФБТИ), в предаването „В развитие“ на Bloomberg TV Bulgaria.
Той съобщи, че очакват подкрепа от бившите социалистически страни, от Източна Европа, както и че възраженията на превозвачите са напълно основателни.
По думите му с предтекст, че се търсят начини как да почиват повече шофьорите, не се решава този проблем, а ги задължават да се прибират по родните си места с превозните си средства.
Рангелов поясни още, че не е ясно защо камионите трябва да се прибират по месторегистрацията си.
„За съжаление под прикритието за социалната политика се крие точно борбата за пазари между старата и новата Европа. Това ще бъде един много голям удар върху единството на Европа. Това е най-сериозният текст, по който се изправят старите и новите членове на ЕС. Ако това гласуване бъде в наша вреда, това означава, че в нашите страни, източноевропейските, ще се засилят много антиевропейските настроения“.
Директорът от ФБТИ поясни още, че сега се гласува първият пакет „Мобилност“, но след него идва втори пакет, в който ще се гласуват поправки, които са в ущърб на нашите автобусни превозвачи.
Вижте повече във видеото!
преди 6 години снощи като го чух оня и.доит (въпросния превозвач) и аз се втрещих .... само час по късно същия кре.тен целиваше краката на тиквоции пак по телевизията !само в едно му съчувствах, всичките усилия за съсипване на БДЖ през годините, стават безсмислени след този пакет... и те така :) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 6 години Твоите сънародници от Турция на какво основание извършват транспортни услуги в Европа? Сигур не знаеш, че секи трети ТИР в Европа е турски? отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 6 години Преди да пишете каквото и да е помислете. Както вече съм Ви питал, обяснете ми защо аргатите нямат право на командировъчни като за страната в която работят, а ратаите не могат да спят в хотели? Всички сте наясно, че нашите "конкурентни" превозвачи имат устройства за манипулиране на тахографите. Останах втрещен когато заплашиха с референдум за излизане от ЕС. И на какво основание ще извършвате транспортни услуги в Европа тогава? отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 6 години С такива образи начело (като Макрон) Европа няма нужда от външни врагове за да се разклати сериозно и да се катализират процеси на разпад и отцепване, отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 6 години Щото нашето "правителство" не е съвсем сигурно на кого служи и за кого работи, щото още не е разбрало ЕС и НАТО за кого и в чий интерес са създадени... ;) :lol: отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 6 години Въпросът е защо нашето правителство не се бори с този пакет Мобилност енергично! Става въпрос за поне 100 хиляди шофьора, които получават заплата от 1500 евро и нагоре всеки месец. И тези пари влизат в Българската икономика!Това са над 1.8 млрд евро всяка година!!! отговор Сигнализирай за неуместен коментар