IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Синдикатите искат промяна на условията, при които работят шофьорите в чужбина

При каботажни превози в Германия и Франция трябва да се заплаща според стандартите там, смята Пламен Димитров

11:58 | 16.05.18 г.
<p>
	<em>Снимка: АПИ</em></p>

Снимка: АПИ

Ден преди протеста на превозвачите срещу предложения от Европейската комисия (ЕК) пакет за мобилност синдикатите заявиха, че искат да бъдат променени условията, при които работят българските работници в чужбина.

Пакетът за мобилност предвижда  шофьорите да се прибират до родното си място на всеки три седмици, след третия ден в страна от ЕС да получават колкото местните шофьори, също така да нощуват в хотели, а не в кабините на камионите. За промените се застъпват старите страни членки на ЕС като Франция и Германия, които смятат, че се осъществява социален дъмпинг.

Подкрепяме превозвачите и националната позиция, каза лидерът на КНСБ Пламен Димитров пред журналисти в Министерския съвет, предаде БТА. В пакета за мобилност не могат да се поставят условия, които дискриминират една или друга държава или части от бизнеса, допълни той. 

Това, което се предлага за каботажните превози - 48 часа да се работи, а след това седем дена да не може, не е приемливо за България, каза Пламен Димитров.

Синдикатите подкрепят желанието на превозвачите шофьорите да не се връщат по домовете си за почивка. Тя може да се уреди по редица други начини, каза Димитров. Синдикатите са съгласни и с искането на бизнеса за избор на шофьорите къде да реализират тази почивка - дали да е непременно извън превозното средство или в него, според обстоятелствата.

„Ние обаче, като синдикати, искаме да бъдат променени условията, при които работят нашите работници в чужбина“, заяви той.

Междудневната почивка не трябва да е девет часа, а 11 часа. Другото, което искаме, е заплащането на шофьорите да е според стандарта на страната, където преобладаващо се извършва дейността, каза Пламен Димитров.

Ако имаме отиване и връщане на камиона в България, то тогава ще е според нашия стандарт за плащане. Но при каботажни превози в Германия, Франция и Белгия, на шофьорите трябва да се заплаща според стандартите на някоя от тези страни, допълни той.

От БСП междувременно разпространиха декларация по казуса.

„Благородният мотив, че предложеният пакет за мобилност е в защита правата на работещите, тяхното по-добро заплащане и право на почивка, всъщност лишава огромен брой хора от работа у нас“, казват социалистите. Те изтъкват, че промените в регулациите за товарните превози предвиждат изключително тежки рестрикции по отношение на транспортния сектор и могат да доведат до фактическото му унищожение в България.

„Правителството отдавна трябваше да търси общата позиция на засегнатите страни от предложенията в пакета за мобилност, а не по познатия ни пожарникарски начин - да се разтича в последната секунда“, пише още в декларацията.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 10:53 | 13.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини

Коментари

Финанси виж още