За 2017 г. американският франчайз в България Domino’s Pizza е реализирал оборот от 33,27 млн. лв. Нетните приходи възлизат на 27,7 млн. лв., разходите за суровини са 11,4 млн. лв., а печалбата е 665 хил. лв. Това съобщиха от компанията по време на пресконференция в София днес.
Над 7,6 млн. лв. са разходите на компанията за персонал. Веригата има 16 обекта в България и дава работа на 823 души. Средната възраст на служителите е 24 години, предимно студенти.
През 2011 г., когато отварят първата пицария в страната, в компанията работят 72 души.
Сега американският франчайз обръща поглед и към нови пазари. Предстои тази година да бъдат отворени два обекта в Сърбия, като вече са приключили първите обучения за персонала. За 2019 г. е планирано още 5 пицарии от веригата да отворят врати в Сърбия. Dominos
От Domino’s съобщиха още, че се планира да отворят нови обекти и по българското Черноморие, като за 2018 г. са предвидено общо 10 пицарии да отворят врати в София, Пловдив, Бургас и Варна.
„Инвестицията за един обект е около 300 хил. лв. и успяваме да я възстановим за около 2 години“, коментира пред Investor.bg Емануела Николова, финансов директор в Domino’s Pizza.
Тя сподели още, че компанията трудно намира подходящи кадри. За да си гарантират качествен персонал, заплащането в американската верига е доста по-високо, отколкото в конкурентни вериги, коментира още Николова. Тя уточни, че средно на час в компанията се заплаща около и над 4 лв., като плюсът да се работи в такава корпорация е гъвкавото работно време.
Dominos
Веригата пицарии Domino’s Pizza беше определена наскоро като една от най-успешните борсови истории за последното десетилетие.
Коефициентът на общата ликвидност на компанията в България е 1,27, което означава, че с наличните краткотрайни активи биха могли съвсем спокойно да покрият каткотрайните си задължения. Коефициентът на задлъжнялост пък е 0,99. Това на практика означава, че дружеството би могло да оцелява и без външно финансиране.
Никола Николов, собственик и управител на Domino’s Pizzа в България, допълни, че в обектите в страната се реализират най-много поръчки средно на ресторант в света. Той се пошегува, че пицарията в столичния Южен парк е навярно най-неефективният обект на веригата световен мащаб, защото в началото не е отговарял на техническите изисквания. Само за миналата година обаче общо за България са били продадени над 2,56 млн. пици, а поръчките са били 1,88 млн. броя.
Той добави още, агресивното разрастване на компанията донякъде се дължи на факта, че фокусът винаги е предимно върху онлайн поръчките и гъвкавите възможности, които дигиталната ера предоставя в момента. „Не беше лесно, през 2011 и 2012 г. имаше моменти, в които се налагаше дори родителите ми да тичат и да разнасят пица, но научихме уроците си и се надявам да запазим инерцията, която вече набрахме“, коментира още Николов.
dominos