IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Продукти за 15 млн. лв. са продали в Европа български производители през Lidl

Разширяват се пазарите за български вина и хляб

15:01 | 29.03.18 г.
<p>
	<em>Снимка: Олег Попов, Investor Media Group</em></p>

Снимка: Олег Попов, Investor Media Group

Продажби за над 15 млн. лева са реализирали български производители в магазини на Lidl в Европа през 2017 г. Чрез търговската верига над 20 български компании реализират продукция извън страната.

Тези резултати бяха представени днес от главния изпълнителен директор на „Лидл България“ Милена Драгийска пред министъра на земеделието Румен Порожанов, председателя на Националния браншови съюз на хлебопроизводителите и сладкарите Мариана Кукушева и председателя на Националната лозаро-винарска камара Радослав Радев, съобщи търговската верига. 

Потребителите в 22 европейски държави са опитали традиционни български продукти, става ясно от коментар на Милена Драгийска.

Постигнати са 165% ръст на продадени бутилки българско вино и почти двоен ръст в броя на пазарите, в които се изнася български хляб.

Веригата отчита ръст на обемите от български производители в страната – вече 31 доставчици произвеждат 87 артикула като част от продуктовата линия „Родна стряха“.

При млечните и месни изделия Лидл въвежда продукти от собствена ферма, обозначени със специален символ на опаковката.

Lidl е част от немската Schwarz-Gruppe и присъства в над 25 държави. В България веригата започва своята дейност през 2010 г. Днес компанията има 87 магазина в 46 града и над 2 300 служители.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 14:40 | 11.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини

Коментари

Финанси виж още