Продажби за над 15 млн. лева са реализирали български производители в магазини на Lidl в Европа през 2017 г. Чрез търговската верига над 20 български компании реализират продукция извън страната.
Тези резултати бяха представени днес от главния изпълнителен директор на „Лидл България“ Милена Драгийска пред министъра на земеделието Румен Порожанов, председателя на Националния браншови съюз на хлебопроизводителите и сладкарите Мариана Кукушева и председателя на Националната лозаро-винарска камара Радослав Радев, съобщи търговската верига.
Потребителите в 22 европейски държави са опитали традиционни български продукти, става ясно от коментар на Милена Драгийска.
Постигнати са 165% ръст на продадени бутилки българско вино и почти двоен ръст в броя на пазарите, в които се изнася български хляб.
Веригата отчита ръст на обемите от български производители в страната – вече 31 доставчици произвеждат 87 артикула като част от продуктовата линия „Родна стряха“.
При млечните и месни изделия Лидл въвежда продукти от собствена ферма, обозначени със специален символ на опаковката.
Lidl е част от немската Schwarz-Gruppe и присъства в над 25 държави. В България веригата започва своята дейност през 2010 г. Днес компанията има 87 магазина в 46 града и над 2 300 служители.