IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Финансово нестабилната китайска HNA Group взима летище Пловдив на концесия

Консорциумът между китайците и „Пловдив Еърпорт Инвест“ се задължава да инвестира 79 млн. евро

13:55 | 28.03.18 г. 3
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	<em>Снимка:&nbsp;plovdivairport.com</em></p>

Снимка: plovdivairport.com

Дъщepна компания на изпитващата финансови затруднения ĸитaйcĸа компания НNА Grоuр и Рlоvdіv Аіrроrt Іnvеѕt ВV взема на ĸoнцecия лeтищeтo в Πлoвдив. Peшeниeтo за това е взeтo днec пo вpeмe нa peдoвнoтo зaceдaниe нa Mиниcтepcĸи cъвeт, а министърът на транспорта е упълномощен да сключи концесионния договор в двумесечен срок от влизането в сила на решението, съобщи пресцентърът на Министерския съвет.

Концесията е за 35 години, като за този срок концесионерът се задължава да инвестира в обекта в 70 млн. евро. Средствата са за ремонт, поддържане и рехабилитация на съществуващата инфраструктура, както и изграждане на нови съоръжения.

След изтичането на гратисния период от 48 месеца за всяка календарна година концесионерът ще извършва плащане, което се състои от фиксирана и променлива част. Фиксираната част е 600 хил. лева без ДДС, а променлива част представлява 6% от общия размер на нетните приходи от всички дейности за съответната година.

Единият от участниците в обединението, определено за концесионер, HNA Group, към момента разполага с приблизително 145 милиарда долара активи, над 90 милиарда долара приходи годишно и с над 410 хил. служители по цял свят. Дейностите на компанията са основно в авиацията, технологиите, туризъма, финансите, иновациите и логистиката. HNA Group управлява 14 авиокомпании с над 1250 самолета, като оперира 13 летища и над 1000 вътрешни и международни линии. Годишно компанията превозва над 100 милиона пътника до над 260 града. 

В последно време обаче китайският концерн изпитва финансови затруднения. Преди месец Bloomberg съобщи, че компанията, доскоро един от най-активните глобални купувачи на имоти и други активи по света, се опитва да продаде активи за над 6 млрд. долара. Причината – правителственият натиск за изплащане на дълговете на бизнеса, уточнява информационната агенция. Групата е предупредила кредиторите си, че може да има недостиг на ликвидност в размер на поне 15 млрд. юана (2,4 млрд. долара) през това тримесечие. Намиращият се в сериозни финансови затруднения китайски конгломерат продължи с опитите си да събере свежи постъпления, като се разделя с част от активите си. Той намали също и дела си в най-голямата германска банка -  Deutsche Bank.

Припомняме, че процедурата за отдаване на концесия на летище Пловдив беше открита на 16 януари 2017 г. На 18 май 2017 г. бяха отворени получените оферти от трима участници: ДЗЗД „Силк роуд Пловдив Еърпорт“; „Консорциум Летище Пловдив“; Обединение (консорциум) между „Хайнан“ и „Пловдив Еърпорт Инвест“ След разглеждането на документите бе установено, че ДЗЗД „Силк Роуд Пловдив Еърпорт“ не отговаря на критериите за подбор и дружеството е отстранено от процедурата. На 27 юли 2017 г. са отворени публично предложенията и обвързващите предложения на „Консорциум Летище Пловдив“ и на Обединението между Хайнан и Пловдив Еърпорт Инвест.

Отстраненият участник ДЗЗД „Силк Роуд Пловдив Еърпорт“ обжалва решението и процедурата бе временно спряна до 1 март 2018 г., когато Върховният административен съд отхвърля жалбата като неоснователна, след което процедурата отново е стартирана.  

 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 13:01 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини

Коментари

3
rate up comment 2 rate down comment 7
bgMan
преди 6 години
Цената и параметрите на продажбата изглеждат смешни дори и за малко летище като пловдивското. Прокуратурата и ДАНС няма ли да се самосезират какви ги вършат мафиотите от правителството?
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
2
rate up comment 5 rate down comment 1
osoitza
преди 6 години
ако наистина е затруднен просто няма да вземе концесията и толкова и следващия ще я вземе. За съжаление мисля че китайците имаха потенциал да го разработят летището.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
1
rate up comment 13 rate down comment 0
FNM
преди 6 години
Брей каква лобистка статия.Колко ли са платили загубилите участници в концесионната процедура?
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още