Биреният пазар в България достигна състояние на насищане. През 2016 г. средната консумация на пиво на глава от населението беше 76 литра. Това са най-високите нива, откакто се води статистика. Това коментира в ефира на Bloomberg TV Bulgaria изпълнителният директор на Съюза на пивоварите в България (СПБ) Ивана Радомирова.
„Ако не инвестираме в нови технологии, в нови продукти, в нови опаковки, в нови маркетинг инструменти, няма как да се задържим на тези нива и да има растеж, да удовлетворим високите изисквания на съвременния потребител", посочи тя и съобщи, че през миналата година компаниите от СПБ са инвестирали над 41 млн. лева в дълготрайни активи, а за последните три години – над 132 млн. лева.
Радомирова коментира, че за да се изпълняват съвременните бизнес политики, са необходими иновации в продуктите на пивоварното производство.
„През 1965 г. в България навлезе една голяма иновация – бирата започна да се пастьоризира, като срокът ѝ на годност се увеличи от няколко дена на няколко месеца. Сходна по значение иновация имаше и наскоро, преди няколко години – започна да се прилага технология, която позволява бирата да трае месец-месец и половина без пастьоризация, а преминавайки фина филтрация“, даде пример за иновация в сектора Радомирова.
По думите ѝ се засилва интересът към нискоалкохолните и безалкохолни бири, както и към по-нестандартни и нетипични видове пиво.
“Запазва се и акцентът към производство на непастьоризирана бира”, очерта трендът на пазара тя.
Тя е на мнение, че с навлизането на три от най-големите мултинационални компании за производство на пиво в България, в страната започват да се прилагат най-добрите практики – корпоративни, производствени, организационни, които много бързо се възприемат от българските компании.
Тя е категорична, че благодарение на тези модели се подпомага конкурентоспособността на сектора и прозрачността на компаниите. Над 1,24 млрд. лева са вложени при преструктурирането на пивоварната индустрия.
„Двигатели са не само големите компании, но и малките пивоварни“, посочи Радомирова
Какви са ползите за българската икономика от пивоварното производство? Кои са най-търсените марки бира? Вижте повече във видеото!
преди 6 години "Тя е на мнение, че с навлизането на три от най-големите мултинационални компании за производство на пиво в България, в страната започват да се прилагат най-добрите практики корпоративни, производствени, организационни, които много бързо се възприемат от българските компании."Псолютно! И още един положителен резултат - само футболен фен с диагностициран синдром на Даун посяга към сапунената вода, наречена българска бира! отговор Сигнализирай за неуместен коментар