IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Ангелкова: Германия е в топ 3 на водещите туристически пазари за България

През 2017 г. чуждестранните посетители в България са надхвърлили с над 1 млн. души населението на страната, достигайки до 8,882 млн.

20:03 | 07.03.18 г.
<p>
	<em>Снимка: БТА</em></p>

Снимка: БТА

Германия е в топ 3 на водещите пазари за входящ туризъм за България. През 2017 г. германските туристи у нас са повече от 870 хил. и нарастват с 5,3 на сто спрямо година по-рано. Това каза министърът на туризма Николина Ангелкова на работна среща с Дейвид Рюц, изпълнителен директор на Международната туристическа борса  ITB Berlin, цитирана от БТА.

Българският министър на туризма отбеляза, че през 2017 г. чуждестранните посетители в България са надхвърлили с над 1 млн. души населението на страната, достигайки до 8,882 млн. Това е увеличение от 7,6 на сто спрямо рекордната доскоро 2016 г. Ангелкова, цитирана в съобщение на министерството на туризма, допълни, че резултатите за първия месец на 2018 г. също са обещаващи. 

През януари общият брой туристически посещения на чужденци в България е близо 438 хил. и се отбелязва ръст от 18,8% спрямо същия месец година по-рано. В първия месец на 2018 г. посетителите от Германия са близо 12 хил. като се увеличават със 7,7 на сто в сравнение с януари миналата година.

Ангелкова представи пред събеседника си възможностите за туризъм в България. Традиционен за страната е морският туризъм, който е и основно търсен от германските туристи. В страната ни има повече от 40 хил. артефакта, което е основа за успешно развитие на културно-исторически туризъм. Министърът акцентира и на природните богатства у нас - близо 600 минерални извора и около 40 планински масива. Те са условие за предлагане на качествен продукт в сферата на балнео-, СПА и уелнес зимния, ски, еко и селски туризъм. 

Дейвид Рюц поздрави България за дългогодишното и последователно участие на ITB Berlin. И посочи, че това е един от начините България да се рекламира като туристическа дестинация не само през германските професионалисти и любители, но и пред представители на държави от цял свят.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 03:14 | 12.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини

Коментари

Финанси виж още