За развитието на пътната мрежа в Северна България тази година ще се работи по проектите Видин – Ботевград, магистрала „Хемус“ и магистралата „Русе - Велико Търново“. Това каза пред БНТ председателят на Управителния съвет на Агенция „Пътна инфраструктура“ (АПИ) инж. Дончо Атанасов.
Изграждането на отсечките ще модернизира целия регион и няма министър или председател на АПИ, който да не иска да се строи по-бързо, заяви той.
През март ще започне процедурата за избор на изпълнители на 33-километровата отсечка между Мездра и Ботевград. Срокът за построяването й ще е около 2 години и половина, като в този участък ще има и два тунела.
През втората половина на годината ще бъдат обявени процедурите за строителство и надзор на още 52 км от Видин до Ружинци. Отсечката ще бъде разделена на три части Видин - Димово, обход на Димово и Димово - Ружинци, като целта е да се заобиколят големите населени места – град Димово, Бела и Скомля, обясни инж. Атанасов, цитиран от пресцентъра на Агенцията.
Трасето на новия път ще бъде с автомагистрален габарит с по две активни ленти и една аварийна в посока.
Председателят на АПИ посочи, че се работи по подготовката и на останалите участъци от направлението - за обхода на Враца предстои допроектиране и строителство на още една лента за движение, отсечката между Враца и Мездра ще бъде рехабилитирана, а за Ружинци – Монтана предстои до края на годината или в началото на следващата да тръгнат процедурите за строителство и надзор.
Заради обжалване на доклада за екооценката е блокирана работата по участъка между Враца и Монтана.
„Искам да уверя жителите на региона, че не забавяме проекта, а по неговата подготовка работим изключително сериозно. Тежката и невидимата част от работата на администрацията е свързана с изпълнението на много законови и поднормативни актове. Даде ли се разрешението за строеж, проектът е станал“, заяви инж. Атанасов.
Той посочи, че през последните години в пътната инфраструктура в област Видин са инвестирани над 50 млн. лв. Тази година ще бъдат ремонтирани 43 км от прохода „Петрохан“ от страната на Софийска област, с което ще се осигури по-бърза връзка със столицата.
Ще се подобри и състоянието на пътя Лом - Видин, където е най-голямото свлачище в България, дълго почти 8 км.
За постъпилите две жалби по доклада за оценката на въздействие върху околната среда (ОВОС) за магистралата „Русе – Велико Търново“ инж. Атанасов подчерта, че избраният комбиниран вариант на трасе е най-балансираният и от екологична, и от икономическа гледна точка.
Избягват се и най-хълмистите райони, за да може изграждането на трасето да е по-евтино, най-оптимално и най-бързо. Председателят на АПИ каза, че в диалог с хората, подали жалбите, ще бъдат допълнително обсъдени преимуществата на трасето и връзката на Горна Оряховица с магистралата, за да не се бави работата по проекта.