IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Дигиталните технологии тласкат фирмите към наемане на тесни специалисти

Една трета от мениджърите са склонни да се възползват от предимствата на “Синя карта”, за да привлекат чуждестранни професионалисти, сочи проучване

16:19 | 06.02.18 г.
<p>
	<em>Снимка: Pixabay</em></p>

Снимка: Pixabay

Дигиталните трансформации изискват от компаниите във всички индустрии да инвестират в нови технологии, да разработват нови бизнес модели и да преобразуват вътрешните си процеси, показва проучване на консултантската компания за директен подбор Стантън Чейс Интернешънъл.

В края на 2017 година Стантън Чейс Интернешънъл проведе своето седмо проучване сред бизнес лидери на местни и международни компании.

Според резултатите от изследването значителна част от топ мениджърите в България споделят, че бизнесът им е отбелязал ръст през 2017 г. (77%), а секторите с най-голям растеж през изминалата година са BPO и аутсорсинг (60%), технологичен (45%), индустриален (42%) и потребителски стоки и услуги (41%).

За тази година мениджърите споделят очаквания за ръст на бизнеса (82%) и планират да наемат нови специалисти (78%) на всички нива в организацията, но най-вече експерти със специфични функции (62%). В тази връзка, повече от една трета (38%) от анкетираните са склонни да се възползват от предимствата на “Синя карта”, за да привлекат чуждестранни професионалисти в своите компании, отново на ниво ключови специалисти/експерти със специфични функции. 

Данните от проучването показват още, че откриването на таланти (58%), задържането на служители (57%) и изграждането на позитивна работодателска марка (43%), са водещи, когато става въпрос за задържане на компаниите успешни през 2018 г. А конкурентния местен и регионален пазар налага търсенето на иновативни и креативни лидери, които имат качества да водят организацията към промяна (61%), притежават гъвкавост и адаптивност (55%), както и клиентска ориентация (47%).

С оглед скоростта на развитие на технологиите се появяват потребности от наемане на професионалисти в нови области като: дигитален маркетинг и продажби (65%), технологични иновации (58%), бизнес интелиджънс (BI) (53%), информационна сигурност (40%).

Мениджърите продължават да срещат трудности в намирането на квалифицирани професионалисти, особено за високите мениджърски нива. На първо място анкетираните използват препоръки и референции (73%) при идентифицирането на кандидати с управленски опит и след това своята лична и професионална мрежа (67%). Не малка част от тях (52%) се доверяват и на партньор за директен подбор.

Нараства нуждата и от мениджъри и специалисти в традиционните области като: продажби, управление на проекти, ИТ и производство, споделя Дарина Пенева, изпълнителен директор на Стантън Чейс Интернешънъл България.

Повече от половината участници в изследването са отворени за нови възможности за кариерно развитие, но само 11% активно търсят такива.

В края на 2017 г. над 100 висши мениджъри участваха в проучването на Стантън Чейс. По- голямата част от тях са представители на индустриалния сектор, следвани от фармацевтичен сектори и потребителски стоки и услуги.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 00:05 | 14.09.22 г.
Най-четени новини

Коментари

Финанси виж още