Дигиталните трансформации изискват от компаниите във всички индустрии да инвестират в нови технологии, да разработват нови бизнес модели и да преобразуват вътрешните си процеси, показва проучване на консултантската компания за директен подбор Стантън Чейс Интернешънъл.
В края на 2017 година Стантън Чейс Интернешънъл проведе своето седмо проучване сред бизнес лидери на местни и международни компании.
Според резултатите от изследването значителна част от топ мениджърите в България споделят, че бизнесът им е отбелязал ръст през 2017 г. (77%), а секторите с най-голям растеж през изминалата година са BPO и аутсорсинг (60%), технологичен (45%), индустриален (42%) и потребителски стоки и услуги (41%).
За тази година мениджърите споделят очаквания за ръст на бизнеса (82%) и планират да наемат нови специалисти (78%) на всички нива в организацията, но най-вече експерти със специфични функции (62%). В тази връзка, повече от една трета (38%) от анкетираните са склонни да се възползват от предимствата на “Синя карта”, за да привлекат чуждестранни професионалисти в своите компании, отново на ниво ключови специалисти/експерти със специфични функции.
Данните от проучването показват още, че откриването на таланти (58%), задържането на служители (57%) и изграждането на позитивна работодателска марка (43%), са водещи, когато става въпрос за задържане на компаниите успешни през 2018 г. А конкурентния местен и регионален пазар налага търсенето на иновативни и креативни лидери, които имат качества да водят организацията към промяна (61%), притежават гъвкавост и адаптивност (55%), както и клиентска ориентация (47%).
С оглед скоростта на развитие на технологиите се появяват потребности от наемане на професионалисти в нови области като: дигитален маркетинг и продажби (65%), технологични иновации (58%), бизнес интелиджънс (BI) (53%), информационна сигурност (40%).
Мениджърите продължават да срещат трудности в намирането на квалифицирани професионалисти, особено за високите мениджърски нива. На първо място анкетираните използват препоръки и референции (73%) при идентифицирането на кандидати с управленски опит и след това своята лична и професионална мрежа (67%). Не малка част от тях (52%) се доверяват и на партньор за директен подбор.
Нараства нуждата и от мениджъри и специалисти в традиционните области като: продажби, управление на проекти, ИТ и производство, споделя Дарина Пенева, изпълнителен директор на Стантън Чейс Интернешънъл България.
Повече от половината участници в изследването са отворени за нови възможности за кариерно развитие, но само 11% активно търсят такива.
В края на 2017 г. над 100 висши мениджъри участваха в проучването на Стантън Чейс. По- голямата част от тях са представители на индустриалния сектор, следвани от фармацевтичен сектори и потребителски стоки и услуги.