Нужен е баланс в мерките за опазване на околната среда и в данъчната политика за старите и замърсяващи природата автомобили, каза министърът на финансите Владислав Горанов в рамките на парламентарния контрол в отговор на въпрос на народния представител Георги Гьоков относно данъчни стимули за използване на нови, по-малко замърсяващи околната среда автомобили.
Министърът изтъкна, че и сега има данъчни облекчения за моторните превозни средства, които отговарят на европейските стандарти за опазване на околната среда в рамките на от 20% до 60% от размера на данъка. Електромобилите са изцяло освободени от данък.
Темата с облагането на автомобилите е важна от гледна точка на социалните аспекти, посочи Горанов. Притежаването на лека кола в България е изключително евтино и лесно. Ние се превърнахме в гробницата на Европа за стари коли, подчерта той. Горанов изтъкна, че е нужна дискусия за цялостната политика на държавата за притежаването на леки автомобили, за състоянието на пътищата и върху контрола на правоуправлението на шофьорите.
Балансът между данъчна политика и екологични мерки е труден и трябва да го търсим заедно, защото хората у нас са сравнително бедни, посочи министърът.
„Възприетият начин на облагане и съществуващите данъчни облекчения са резултат от потърсен баланс между ефекта върху бизнеса, гражданите и приходите и разходите в общинските и държавния бюджети, като се взимат предвид и екологичните стандарти“, обясни още финансовият министър.
„Аз възнамерявам, съвместно с Комисията по бюджет и финанси, да предложа през следващите няколко месеца промени в Закона за местните данъци и такси (ЗМДТ), свързани не само с моторните превозни средства, а изцяло с концепцията по отношение облагане на тези движими и недвижими имущества, които са предмет на облагане в Закона“, каза Горанов.
По думите му като цяло облагането, което е в полза на местните бюджети, има нужда от усъвършенстване, тъй като е изостанало и остаряло. Когато с едната ръка повдигате въпроса за екологичните норми, с другата трябва да отчитате, че пребалансирането на системата би довело до увеличаването на тежестта върху хипотетично по-евтините автомобили и намаляването на тежестта за по-скъпите, допълни той.
преди 6 години Не!Нужна е смяна правителството.Въпроса е, че няма с кого. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 6 години ЧАК сега ли го разбра, Горанов??? По начало нямам високо мнение за тебе - обучения дистанционно в Свищавската академия. БГ е гробището на колите на Европа от началото на 90-те години. Даже имаше виц, призив към чужденците "Елате в БГ. Колите ви са вече тук." Ти отдавна триеш креслата в правителството и КАКВО направихте??? Освен, че излезе за малко от НС, за да си строиш 3-милионното жилище. Некадърен си, Горанов, нищо, че се дуеш и правиш тежки физиономии. Но какво друго да бъде при такъв премиер хвърчилатко? отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 6 години Ха дано , ама надали ... отвратените ше се изнесат , кои на запад , кой към някой по добър свят , а пък ше останат отвратителните ! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 6 години Влади, 2030-та един град смехономика, останалото деградиращо ромско гето, разпадаща се мизерия и бойкочарник/бокукчарник, до 2025-та по-голямата част от малкия и средния бизнес престои да фалира, вече се работи само за да си покриваш разходите, след 2030-та няма да има пари за пенсии, предстои да го видиш, ако доживееш до тогава, че Космосът такива като теб мисли да ги измете от реалността на Земята. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 6 години Влади, хората за такива коли имат пари, бе, ***! Те не си строят къщи за над 3 млн в полите на Витоша, след като станат министри, а работят за жълти стотинки цял живот и карат стари коли. Брутално лицемерно изказване на един кретено-масон, за нещастие финансов министър на разграбената отвсякъде ***, тия започват да дразнят все повече... отговор Сигнализирай за неуместен коментар