Общият регламент относно защитата на данните – GDPR, с пряко приложение от 25 май 2018, не е нещо страшно, смята Иван Житиянов, изпълнителен директор на Телелинк Бизнес Сървисис, в ефира на Bloomberg TV Bulgaria.
Според него това изисква структуриран подход за обработка и съхранение на лични данни, както и дава някои права на гражданите, които ще бъдат по-скоро технически трудности за бизнеса.
"В момента, в който бизнесът започне да мисли в тази насока, той ще започне да разбира достатъчно добре стандарта и неговия добър дух и лесно ще се справи, ще намери баланса. Всяка една система за управление на данни, всеки един стандарт, в случая регулация, е баланс между нуждите на бизнеса, нуждите на потребителите и, разбира се, нуждите на конкретния регулатор”, коментира експертът.
Житиянов посочи данни от проучване на Телелинк и Алфа Рисърч,което показва, че 44,7% от компаниите в България не са сигурни или не са подготвени, за да отговорят на изискванията на регламента за защита на личните данни.
По думите му новият регламент описва какъв е обхватът за защитата на личните данни, който е доста обширен и засяга всички участници в икономическия живот и администрацията.
Той е категоричен, че бизнесът трябва да разбере, че GDPR не е еднократен акт, а е непрекъснат процес, който изисква технологични и организационни мерки, които да допринесат за съответствието към 25 май и занапред.
Вижте повече във видеото!