IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Близо 45% от българските компании не са добре подготвени за GDPR

До 25 май бизнесът трябва да е готов с правилата за съхранение на лични данни, посочи Иван Житиянов

18:11 | 30.01.18 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	<em>Снимка: Архив Ройтерс</em></p>

Снимка: Архив Ройтерс

Общият регламент относно защитата на данните – GDPR, с пряко приложение от 25 май 2018, не е нещо страшно, смята Иван Житиянов, изпълнителен директор на Телелинк Бизнес Сървисис, в ефира на Bloomberg TV Bulgaria.

Според него това изисква структуриран подход за обработка и съхранение на лични данни, както и дава някои права на гражданите, които ще бъдат по-скоро технически трудности за бизнеса. 

"В момента, в който бизнесът започне да мисли в тази насока, той ще започне да разбира достатъчно добре стандарта и неговия добър дух и лесно ще се справи, ще намери баланса. Всяка една система за управление на данни, всеки един стандарт, в случая регулация, е баланс между нуждите на бизнеса, нуждите на потребителите и, разбира се, нуждите на конкретния регулатор”, коментира експертът.

Житиянов посочи данни от проучване на Телелинк и Алфа Рисърч,което  показва, че 44,7% от компаниите в България не са сигурни или не са подготвени, за да отговорят на изискванията на регламента за защита на личните данни.

По думите му новият регламент описва какъв е обхватът за защитата на личните данни, който е доста обширен и засяга всички участници в икономическия живот и администрацията.

Той е категоричен, че бизнесът трябва да разбере, че GDPR не е еднократен акт, а е непрекъснат процес, който изисква технологични и организационни мерки, които да допринесат за съответствието към 25 май и занапред.

Вижте повече във видеото!

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 01:28 | 13.09.22 г.
Най-четени новини

Коментари

Финанси виж още