IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

До месец може да се пристъпи към рестарт на концесията на летище София

Ивайло Московски очаква въвеждането на тол системата да доведе до трансфер на товари към железницата

10:38 | 22.01.18 г. 1
<p>
	<em font-size:="" pt="" style="color: rgb(102, 102, 102); font-family: ">Снимка: Олег Попов, Investor Media Group</em></p>

Снимка: Олег Попов, Investor Media Group

До месец ще бъде готов анализът, необходим за рестарт на концесията на летище София. Анализите на Световната банка и Европейската банка за възстановяване и развитие за концесията на столичния аеропорт трябва да са готови дотогава. Това очакване изрази по БНТ министърът на транспорта и съобщенията Ивайло Московски.

Процедурата бе спряна през април миналата година от служебния кабинет на Огнян Герджиков с мотив, че не е изгодна за държавата. Московски обаче е категоричен, че летището трябва да се управлява от професионален оператор, а с приходите да се оздрави БДЖ. 

Транспортният министър коментира днес, че в Сърбия процедурата за концесия на летището в Белград е приключила, като там нетният ефект за държавата е 1,5 млрд. евро. Ако можем да постигнем такова ниво и по-добро, не виждам защо да не бъде подкрепена тази стъпка, каза Ивайло Московски. 

До края на годината се очаква да бъдат погасени голяма част от дълговете на БДЖ, потвърди министърът. Той уточни, че дълговете ще бъдат погасени в голямата си част, “иначе такова дружество няма как да няма задължения”.

Паралелно с това ще се стартира и процедурата за доставка на нов подвижен състав. Предварителните проучвания, направени с три университета, са показали от какви нови вагони и влакове имат нужда железниците за пътнически превози, като вече се изготвя и спецификацията за търговете. Ще се купува подвижен състав за регионални, интерсити и крайградски превози.

Що се отнася до модернизацията на железопътната инфраструктура, министърът коментира, че готовите проекти са много повече от възможностите за финансиране по европрограмите. Затова ще се търсят инвестиции от Световната банка и Китай за по-гъвкав подход за устойчиво финансиране на всички проекти.

Ивайло Московски очаква въвеждането на тол системата за заплащане по магистралите и първокласните пътища у нас да доведе до трансфер на товари към влаковете. По думите му е логично да се случи, защото „сега е толкова евтино да се минава транзитно през България, че се отнема правото на железниците да возят стоки и товари". Според него с поскъпването на пътищата железницата ще е в пъти по-конкурентна за транзитно преминаване.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 14:21 | 12.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини

Коментари

Финанси виж още