На София ѝ е необходим нов модел на работа и комуникация, затова един от приоритетите на Столичния общински съвет ще е провеждането на един истински референдум за столицата за прякото участие на гражданите в управлението на столицата.
Това съобщи общинският съветник Симеон Славчев в ефира на Bloomberg TV Bulgaria.
Като пример за добро решение на проблем и намеса на обществото той даде премахването на незаконната автогара до столичния храм „Св. Александър Невски“.
„Зеленият град не е повече цветя и дървета. Зелен град означава по-добър въздух, по-добър градски транспорт и повече пешеходни зони”, коментира общинският съветник Иво Божков.
До 2019 г., когато изтича мандата на Столичния общински съвет, трябва да има близо 200 км велоалеи, което е заложено в стратегията за развитие на града. Сега липсва стандарт за построяването на велоалеи и това се е разбрало при лошото изпълнение на бул. „Дондуков“ и бул. „Г.С. Раковски“, където след първия сняг снегоринът ги отнесе от булевардите, допълни той.
„Не може през 2018 г. да си говорим как ще постоим още километри велоалеи. Това означава, че трябва много неща да се свършат, за да заприличаме на европейска столица. Другият проблем на свършената работа е качеството. Въпреки многото ремонти през миналата година те бяха под всякаква критика", смята Иво Божков. "Не може срещу толкова много пари да получаваш такова ниско качество на услугите и това е един от знаците, че София се управлява зле”, смята той.
Симеон Славчев напомни, че подобряването на градския транспорт в София е част от стратегията за подобряването на въздуха в града.
“Електронната билетна система също е част от тази стратегия. В момента върви подаването на документацията за обществената поръчка кой да изгради тази билетна система, но тя сега е забуксувала и е някъде по инстанциите, тъй като е подадена жалба по документацията“, посочи общинският съветник.
Според него е изключително важно София да има изградени бус ленти, където градският транспорт да бъде приоритизиран, да преминава безпрепятствено през кръстовищата, така че всеки да предпочете да се качи на градския транспорт, вместо на личния си автомобил.
„Липсата на бус ленти е едно от нещата, които е необяснимо защо Столична община не извършва. Няма друго обяснение, освен некомпетентност или някакво нежелание да се случи“, добави Божков.
Той смята, че въздухът в София е видимо лош поради няколко причини, но кои са точно и как се приоритизират никой не знае, включително и общината.
„Слава богу, започнахме да говорим за това нещо, но то беше благодарение на гражданите, а не на общината. Всички говорят за това, което е много важно, но по-важно е в момента да установим откъде е точно източника“, коментира Божков.
Целия разговор с Иво Божков и Симеон Славчев можете да видите във видеото
преди 6 години *** да не излезе че и аз троля .... бус лента на булевард където рейса прави по някое време ляв завой е безсмислена, ако искате да направите нещо полезно, направете така че да няма спрели коли в най дясната лента на половината улици, спирки и тнт. ... само това ще отпуши много и то без лев инвестиция ... само ще глобявате :) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 6 години бус лентата на Ал. Малинов е махнаха седмица след като е сложиха, остана само в часта след Шел-а към Бизнес парка, където като цяло пак няма смисъл от нея... и не минава един автобус, поне 6-7 различни линии са. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 6 години Къде точно Ви липсват бус-ленти? Има там, където трябва. За да имаш бус-ленти, трябва по тях да минават автобуси. Добри примери - Цариградско, Сливница. Лош пример - Александър Малинов. Когато минава един автобус на 15-20 мин. или по-рядко, няма смисъл от бус-ленти. Нито някой чака автобусите, нито има нужда от тях. Като добавим и цената от 1.60 лв. - стимул няма.За София бус-ленти трябва да има само на трилентови булеварди, защото иначе също няма смисъл - или се задръства, или се нарушава. Т.е. трябва да се разшири Евроги Георгиев с една лента, за да се отпуши тази тапа.Трябва да се използват и локалните платна - защо на Цариградско и Борис не се направят ремонти така, че ГТ да минава в локалните платна, където ги има? Локалните платна са най-хубавите бус-ленти и вкл. е в пъти по-сигурно за летящите по булеварда автомобили. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 6 години Докато има безделници, които могат да си позволят да киснат в личния си автомобил по задръствания, вместо да минат няколко крачки пеша, така ще е. Крайната мярка ще е забрана за влизане на автомобилен транспорт в определени улици в центъра, освен градски транспорт и обслужващи автомобили. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 6 години Препоръчвам на г-н Славчев следващият път като отиде на екскурзия с общински пари да се огледа по-добре за инфраструктурата в Европейските столици, а не да скача в дискаунт магазините за подараци за родата! Плюсването на велоалея на ул. Г.С.Раковски е най-малоумното грабене на общ. средства. Това е като на Rue De I'Ecuyer в Брюксел да натресеш велоалея и да си въобръзяваш, че си европейска столица - затова там няма велоалея г-н Славчев, но Вие сте пропуснали да го видите, защото сте зяпали по витрините на магазините! :) Пропуснали сте да забележите също, че на ден по ул. Раковски минават 10на велосипедисти и около 5 хил. автомобила и ако преди вашата велоалея се преминаваше по цялата улица за 15 минути то сега това упражнение е над 35 мин, т.е. много повече газове от автомобили, задръстване, нерви, катастрофи и т.н. отговор Сигнализирай за неуместен коментар