- Какви са продуктите и услугите, за които заплащат дигитално българите?
- Последното ни проучване показва няколко стабилни тенденции без промяна за последната година – най-често българските потребители предпочитат да пазаруват в интернет дрехи и обувки (64%), техника (39%), почивки (42%) и книги (21%). Oт друга страна установихме две категории, които отбелязват забележителен ръст в заплащането онлайн – битови услуги (14% - с 3% повече от 2016 г.) и самолетни билети (22% - със 7% повече от 2016 г.).
- От какви магазини предпочитат да пазаруват българите онлайн?
- Онлайн покупките се правят най-често в български електронни магазини (42%), големи международни търговци на дребно (23%), други международни онлайн магазини (18%) и уеб сайтове за колективно пазаруване (18%). Най-важните критерии за българските купувачи, когато правят своите покупки онлайн, са безплатната доставка (67%), богатият избор на категории продукти (54%), наличието на сертифицираща система (52%), опциите за плащане онлайн (36%) и възможностите за закупуване на ваучери за намаление (30%).
- Защо избират този начин на разплащане?
- Това, което потребителите оценяват високо, според резултатите от проучването ни за електронната търговия, са удобството (99%), пестенето на време (98%) и улеснението (98%) при онлайн разплащанията, както и, че няма нужда от физическо присъствие в търговския обект (98%), възможността да се случва навсякъде и по всяко време (98%) и лесното проследяване на личните финанси (89%).
- Има ли промяна в профила на клиентите и в техните изисквания?
- Не забелязваме някаква любопитна разлика в профила на клиентите. През 2017 г. онлайн разплащанията по няколко пъти в месеца са еднакво популярни сред мъжете (42%) и жените (41%). По отношение на възрастта по-често се употребяват в групата на т.нар. милениъли (18-34-годишните), но електронните разплащания печелят нарастваща популярности и сред останалите възрастови групи.
- Има ли ръст на покупките през глобалната мрежа около големи празници, сега наближава Коледа? Може ли да дадете данни за последните два месеца на миналата година, например?
- Предколедният сезон си остава периодът, в който се правят най-много онлайн покупки, но по-голямата част от хората вече не свързват онлайн пазаруването само с определен период от годината, показва локалното ни проучване, а наблюденията ни са, че българският пазар много често е огледало на световните тенденции.
- Откога се наблюдава тенденцията разплащанията онлайн да изпреварват по популярност наложения платеж при доставка?
- За първи път от три години насам по-голям брой хора заплащат по електронен път, отколкото в брой. Българите показват нарастващо предпочитание към електронните разплащания и тази тенденция ще се задълбочава в бъдеще. Увеличава се броят на хората, които биха отказали да направят покупка, ако търговецът не приема плащане онлайн – с 2%. Близо 20% от анкетираните биха отказали покупка, ако търговецът не приема електронно разплащане вследствие промяна в потребителското доверие, тъй като електронните плащания увеличават своята стабилност и сигурност. През 2016 г. този процент е бил 18%.
преди 6 години Няма нищо лошо да се развият безкешовите плащания, но има една малка подробност.... един бизнес който работи с 5% печалба, тези господа от банките искат да му вземат над 2% само под формата на таксички и тн... А другия смешен казус е че такива като М-тел, Виваком, и тн все още не работят с Paypal. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 6 години Пак почнаха с поръчковите статии за ограничаване правата на хората. Не си научиха урока , че примера с ограничаване на разплащанията в брой в Гърция не е удачен, тъй като там ограниченията са поради фалита на банковата им система, защото хората си взеха парите да си ги съхраняват сами, в противен случай им ги вземаха доброзорно ! Доста наглост и арогантност се изисква да продължават с напъните за ограничение правата на хората. Явно системата е пред колапс, за да продължават по този начин. Който иска да плаща с карта , никой не го е спрял, но да не ми обясняват глупости за сиви икономики и т.н.т. . Моля сменете репертуара , не е актуален вече , измислете нещо ново и по интересно ! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 6 години Много, ама много наглеещо изказване на госпожата. Интересът клати феса, нали?Ами дайте направо премахнете парите в брой, за да може хората да ползват само вашите услуги. Задължително всички фирми с касови апарати задължително да трябва да имат и поне по един ПОС терминал, че и от там такси да текат.Интересно, защо не споменава на колко се оженява тежестта на подобни предложения, като посовете и намалянето на използваемостта на официалните пари в брой? Защото всичкото струва пари и ресурс за поддръжка и икономиката го плаща, не пада от небето. отговор Сигнализирай за неуместен коментар