До края на 2018 г. ще бъде прекратена практиката администрацията да си общува на хартия. Това заяви вицепремиерът Томислав Дончев по време на днешния парламентарен контрол, цитиран от БТА.
Заместник министър-председателят уточни, че електронното управление не е да се направи електронен аналог на хартиените процеси.
"Да имаш електронно управление означава да имаш цялостна архитектура – логика на електронното управление", заяви Томислав Дончев.
Той уточни, че електронното управление не представлява набор от електронни услуги, а трябва да се осигури възможност регистрите в държавните администрации да се свържат помежду си като алтернатива на предоставянето на хартиена справка.
Дончев посочи, че приоритет на правителството е да се прекрати практиката гражданите да носят документи в администрациите, защото тази информация е налична там.
По думите му това не означавало администрациите да си кореспондират само по електронен път или да обменят информация по електронната поща. Идеята била всяка информация да бъде вписана в регистър, който да е достъпен на държавните администрации. По този начин, когато гражданинът заяви дадена административна услуга, тя ще може да се провери по служебен път.
Вицепремиерът информира, че вече е започнала електронизация на услугите, за които вече има адекватни електронни регистри, които обаче все още не били много.
Томислав Дончев обясни, че за да се улесни достъпът на гражданите до администрацията, в скоро време предстои над сто закона да бъдат променени.
Вицепремиерът допълни, че за да бъде ускорен процесът по въвеждане на електронно управление, всички доставки на софтуер се контролират, защото се следва цялостна концепция, за да може този софтуер да стане част от това управление.
По настояване на депутатите от левицата на 22 декември вицепремиерът ще отговори детайлно по въпроса за електронното управление.