Двете системи – за пешеходна ориентация на туристите в София и за ориентацията на граждани и туристи в градския транспорт, са разработени така, че да се допълват. Целта е да позиционираме максимално добре София като желана дестинация и да направим града удобен и лесен за ориентация.
Това обяви Малина Едрева, председател по култура и образование на Столичен общински съвет, която заедно с главния архитект на столицата Здравко Здравков представиха системите за ориентация и предстоящата визуална кампания за София, предаде БТА.
Едрева посочи, че са се възползвали от опита на две столици, които скоро са били градове домакини на председателството на ЕС - Амстердам и Братислава.
Системата за пешеходна ориентация е двуезична и е с кафяв цвят. Ползвани са три типа обекти - голям и малък тотем и стълб с табели, които се различават по количеството информация, която носят. Стуктурата е била подчинена на функцията, но са се стремили да се запази и висока естетика.
При изработването на информационните обекти са се съобразявали с това как хората възприемат данни - дали текстово или визуално, така че има както текстова, така и визуална информация. Проектът е съобразен за хора със зрителни затруднения, обясниха от Столична община.
При изработването на втората система са ползвани подобни принципи и елементи, така че двете да могат да си "говорят".
Новите табели за градския транспорт ще бъдат с много повече информация, избрани са различни цветове за различните превозни средства - светло синьо за тролеите, оранжево за трамваите и червено за автобус. Върху табелите се отбелязва освен името на спирката, но и нейния номер, включени са пълния маршрут на транспортното средство има информация както на кирилица, така и на латиница.
Кампанията е чисто имиджова, тя включва шест специфични послания. В нея са ползвани цветовете на герба на столицата. Визуалната кампания започва в средата на декември.
Поставянето на табелите за другите две системи ще бъде направено в средата на януари.