Изпълнението на третата линия на столичното метро върви по план, съобщи кметът на София Йорданка Фандъкова, която заедно с министъра на транспорта Ивайло Московски и изпълнителния директор на "Метрополитен" Стоян Братоев инспектираха строителството на метростанцията, която се изгражда на бул. "България", предава БТА. Фандъкова заяви, че след построяването на третия лъч на метрото се очаква 90 000 тона вредни емисии да бъдат спестени годишно.
Тунелопробивната машина се подготвя за следващия участък, след като е прокопала над 1,7 километра от участъка от "Красно село" до кръстовището на бул. "България" и бул. "Иван Гешов", разкри още кметът.
Общо 12 километра се строят в момента с 12 метростанции и се очаква в края на 2019 г. те да бъдат готови, каза още градоначалникът. 8 от 12-те километра от бъдещата трета линия на софийското метро вече са изградени, поясни Фандъкова, а общата стойност на този обект е близо 1 млрд. лева с депото и влаковете.
От своя страна Братоев каза, че първият влак от новите 20 вече е произведен и започват тестванията му, като догодина през лятото се очаква да пристигнат в София първите пет влака.
Те ще бъдат тествани между метростанциите 14 - 12 на "Красно село" и на бул. "България", след което ще бъдат одобрени и за реална експлоатация, добави той.
По думите му около 47 процента е изпълнението към днешна дата на първия етап от строителството на третата линия, който е започнал през пролетта на миналата година. На втория етап, започнал преди няколко месеца, вече почти десет на сто от дейностите са изпълнени.
Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията пък информира, че според класация на Европейската комисия софийското метро е в Топ 10 на най-успешните инфраструктурни проекти, финансирани със средства от структурните фондове за ЕС.
До момента сме инвестирали 250 млн. лева по линия на ОП "Транспорт и транспортна инфраструктура", а напредъкът на първия участък от метрото е почти 50%, каза транспортният министър Московски след проверката.
Със софийското метрото ежедневно се придвижват около 350 хил. души, сочат данните на Столична община. Очаква се с пускането на третата линия близо 500 хил. души да ползват този транспорт. С действащите две линии се спестяват 75 хил. тона вредни емисии, а с изграждането на третия лъч намалените вредни емисии се изчислява, че ще бъдат 90 хил. тона годишно