Германският концерн Lufthansa Technik е приключил с разширяването на базата си в София, като след нея тя става най-голямата в Европа. В световен мащаб по-голяма е само базата във Филипините. Това обяви пред журналисти Даниел Хофман, изпълнителен директор на Lufthansa Technik София.
Той показа новопостроения хангар за ремонт на самолети в базата на компанията на столичното летище, с който линиите за капитални ремонти на машините стават осем.
Откакто компанията заработи в България през 2007 г., в развитието й са инвестирани 100 млн. евро в джойнт венчър с Bulgarian Aviation Group. В последното разширение съвместната инвестиция е 40 млн. евро, каза Пламен Атанасов, изпълнителен директор на Bulgarian Aviation Group.
Той посочи, че при навлизането в България Lufthansa Technik е заработила с 250 служители, а сега са 1100 с тенденция да стигнат 1300.
Причината за разрастването е централизирането на дейности в компанията и прехвърлянето им в София, заяви Даниел Хофман.
По думите му в момента около 550 души работят директно по базовото обслужване на самолетите, а останалите 550 са в логистиката. Планирането на ремонтите, поръчките на части и материали и други дейности за поделенията на компанията се извършват централизирано в София.
Хофман съобщи още, че само капиталните ремонти от създаването на софийското подразделение са 750.
Новопостроеният хангар позволява ремонта на три самолета едновременно, а, за да се поберат машините, две от тях ще влизат с опашката напред.
Въпреки конкуренцията в цял свят според Даниел Хофман Lufthansa Technik е с дял от 25% на пазара на авиационното обслужване в Европа, което по думите му означава, че компанията е пазарен лидер.
До края на лятото през 2018 г. всички самолети от групата на германската авиокомпания ще бъдат оборудвани с интернет, съобщи още мениджърът. Монтирането на антени за интернет продължава три дни заедно с тестовете.
Започнало е оборудването на самолетите на Lufthansa, Eurowings и Germanwings и половината флота на групата вече предлага достъп до мрежата. От есента на следващата година услугата ще се предлага и за самолетите на авиокомпании извън групата.
Lufthansa Technik монтира антени за интернет и в другите си бази по света, но само в София това става със специално съоръжение извън хангарите, обясни Хофман.
Българското поделение е основано в края на лятото на 2007 г. и е открито през октомври 2008 г. Lufthansa Technik Sofia (LTSF) е джойнт венчър между Lufthansa Technik AG (75,1%) и Bulgarian Aviation Group (24,9%). B Coфия ce peмoнтиpaт caмoлeти oт вида Аіrbuѕ 320 и Воеіng 737. Oбщият бpoй нa ĸлиeнтитe, ĸoитo имaт дoгoвoр, е 60, а оcнoвнитe ca Lufthаnѕа, Rуаnаіr, Qаtаr Аіrwауѕ и др.
преди 7 години Ами кой ни е виновен, че нямаме много свестни фирми които да инвестират, а разчитаме на чужди? При такава приватизация единствено новосъздадените фирми след 2000 година инвестират качествено, останалите или са затворени или са на доизживяване. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 7 години Хубавото е, че не си сам - 20:1 и те викат "Браво!" с плюсчета - начи сичко е наред! :lol: отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 7 години Разбира се, че "Браво!" - с това IQ си е празник за душата, че германците си въртят бизнеса у нас! То всъщност, какво беше "у нас"? Банките ни вече ги държат чужденци - Браво! Тока ни го произвеждат и продават чужди компании - Браво! Водата ни продават чужди компании - Браво! Магазините и те повечето на чужди вириги - Браво! Небето ни го пазят чужди самолети - Браво! Армията ни я командват чужденци - Браво! Сигурно и жена ти я лашкат чужденци и пак викаш "Браво!", нали...? :lol: отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 7 години Браво! отговор Сигнализирай за неуместен коментар