IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

ОВОС на магистралата Русе - Велико Търново разглежда три варианта на трасето

Обсъжданията на съоръжението започват от 28 ноември

20:11 | 24.10.17 г. 5
<p>
	<em>Снимка: Архив Ройтерс</em></p>

Снимка: Архив Ройтерс

Три варианта на трасе на магистралата от Русе до Велико Търново са разгледани в Доклада за оценка на въздействието върху околната среда (ОВОС) на съоръжението, публикуван на сайта на Агенцията „Пътна инфраструктура“ (АПИ).

Общественото обсъждане на доклада ще се проведе между 28 ноември и 1 декември 2017 г. Ще бъдат проведени общо 10 срещи в населените места, през които ще преминава трасето на автомагистралата, посочват от Агенцията.

За 28 ноември е насрочена дискусията в общините Павликени, Горна Оряховица и Велико Търново, а на 29 ноември в Полски Тръмбеш, Ценово и Бяла. На 30 ноември докладът ще бъде представен пред жителите на общините Борово, Две могили и Иваново. На 1 декември е обсъждането в община Русе, предвижда графикът на дискусиите.

Магистралата Русе – Велико Търново е с приблизителна дължина 133 км. Началото на проекта е на 3 км източно от съществуващия Дунав мост при гр. Русе, а краят е след гр. Дебелец, по посока на път II-55. Проектът е разделен на три участъка: Русе – Бяла /от 0+400 до км 40+357/, обход на гр. Бяла /от км 40+357 до км 76+200/ и Бяла – Велико Търново /от км 76+200 до км 133+500/.

Строителството ще се осъществява на етапи според осигуреното финансиране – европейски средства или заеми от европейски финансови институции, подчертава се в първата част на доклада.

Изграждането на автомагистралата е сред приоритетните обекти, тъй като направлението осигурява транзитния трафик по коридор №9 и международен път Е85, подчертават от институцията. Магистралата ще бъде и основна връзка между втория мост над река Дунав при Русе с гр. Велико Търново, с път I-4 София - Велико Търново - Варна, път I-3 София - Плевен - Русе и бъдещия участък от магистрала „Хемус“.

Вариантите

Първият предлаган вариант предвижда изграждането на 15 пътни възела и два тунела, както и 37 моста и виадукта с обща дължина 23 889 м и 22 пътни подлези и надлези с обща дължина почти 1,6 км. На 131-ви км се предвижда и изграждане на център за управление на движението.

Вторият вариант на трасето предвижда изграждането на 14 пътни възела, 29 моста и виадукта с обща дължина почти 20 км, 27 подлеза и надлеза с обща дължина над 1,8 км, 16 селскостопански надлеза и 19 селскостопански подлеза и два тунела.

Третият вариант предвижда изграждането на 18 пътни възела, 22 моста и виадукта с обща дължина почти 15 км, 12 селскостопански надлеза и 9 селскостопански подлеза и четири тунела.

Началото на трасетата е при границата на България и Румъния, в близост до новия мост над р. Дунав, за който наскоро се договориха правителствата на двете страни. Изграждането му обаче не е част от проекта за магистралата, уточнява се в доклада.

И трите предложения преминават през защитени зони, като първият и третият засягат пет зони, а вторият – шест.

Районът на проектните трасета преминава през Дунавската равнина при средна надморска височина 100 - 240 м и достига на югозапад до склоновете на предбалканските ридове. Трасето е разположено в направление североизток-югозапад.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 05:24 | 14.09.22 г.
Най-четени новини

Коментари

5
rate up comment 1 rate down comment 0
ivanrog
преди 7 години
Аааа,и то при нас ще събират такси от поне 50%(до 80)ь от републиканските пътища, не само от магистралите.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
4
rate up comment 2 rate down comment 0
tnm
преди 7 години
Щото по магистралата ще се събират ТОЛ такси.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
3
rate up comment 4 rate down comment 0
ivanrog
преди 7 години
На първо четене виждам, две смущаващи за мен неща:1. Проектната скорост е 120 км/ч, т.е. малко над тази на скоростния път и повече под "регламентираната" скорост за магистрали. Защо се налага да правим "орязана" магистрала, а не скоростен път?2. Заложените места за отдих са както винаги жалки. По този път минават на час над 100 тира, задръстванията на Дунав мост да всяка вечер, не може ли поне местата за отдих да се предвидят за повече превозни средства, утре ще падне сняг и ще е затворена нейде и къде ще викнат камионите, в аварийната ли? Май съм си отговорих защо им е магистрала, за да не правят места за почивка.Отделно, не е ли нормално вече и тук бензиностанциите да са само на местата за почивка?
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
2
rate up comment 1 rate down comment 1
majnata
преди 7 години
Ха дано ...пък до Силистра къде две и педесета !
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
1
rate up comment 4 rate down comment 1
forexboy
преди 7 години
Някъде към 2032-ра може да е готов, живот и здраве
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още