Консорциумът „Капш Трафик Солюшънс“ с участници "Капш Телематик Технолоджис България" ЕАД, "Капш Телематик Сървисиз", Полша, "Капш Трафикком", Италия и "Капш Трафик Транспортейшън", Испания, който беше обявен за победител в обществената поръчка за тол системата с фалшива новина, според пътната агенция, дава най-ниска цена за изграждането на системата. Това вече е официалното съобщение от Агенцията „Пътна инфраструктура“.
Днес комисията, сформирана да оцени офертите по обществената поръчка, отвори ценовите предложения. Преди дни стана ясно, че ще бъдат отворени само две ценови оферти – на „Капш“ и на Консорциум „Тол България“ с участници "Телелинк" ЕАД, "Сиенсис" АД и "Сирма Солюшънс" АД.
Останалите четирима участници са отстранени, а мотивите ще станат ясни с публикуването на протокола от заседанието на комисията. Повечето от тях активно обжалваха поръчката по различни причини в последната година и половина.
„Капш Трафик Солюшънс“ предлага да изгради тол системата за 149,997 млн. лева без ДДС, т.е. почти 180 млн. лева с ДДС.
Офертата на другия участник е за 193,5 млн. лева без ДДС, или над 232 млн. лева с ДДС.
Индикативният бюджет на поръчката е 200 млн. лева без ДДС.
Припомняме, че обществената поръчка за тол системата беше обявена през април миналата година. Оттогава досега тя е спирана девет пъти заради обжалвания, които властта обяви за саботаж.
Предвижда се за леките автомобили да се запази винетната система, но да се премине към електронна винетка, като ще се въведат и различни краткосрочни варианти. За товарните автомобили пътните такси ще се плащат на базата на изминато разстояние, т.е. въвежда се принципът, че най-големите ползватели на пътната мрежа ще плащат повече.
Срокът за изпълнение на обществената поръчка е 19 месеца. Очакванията са, че тол системата ще бъде готова до края на следващата година, ако няма обжалвания, т.е. ще бъде въведена от 2019 г.
Изчисленията на правителството показват, че приходите от пътни такси с въвеждането на новата система ще достигнат над 1 млрд. лева.