IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Спешна помощ закъснява, признаха от здравното министерство

Проблемът е свързан с кадровия дефицит в системата, сочи доклад на агенция "Медицински одит"

10:55 | 03.10.17 г.
<p>
	<em font-size:="" pt="" style="color: rgb(102, 102, 102); font-family: ">Снимка: Олег Попов, Investor Media Group</em></p>

Снимка: Олег Попов, Investor Media Group

Има проблем със забавяне на спешните екипи на Център за спешна медицинска помощ - София, като проблемът е свързан с кадровия дефицит в системата. Това показват приключилите проверките на Изпълнителна агенция "Медицински одит" в УМБАЛ "Александровска", УМБАЛСМ "Н. И. Пирогов", УМБАЛ "Св. Иван Рилски" и ЦСМП, които бяха разпоредени преди дни от министъра на здравеопазването Николай Петров. Това съобщиха от Министерството на здравеопазването.

Повод за тях беше отворено писмо от съпругата на починал пациент до министъра, в което се описва как линейка не отговаря на повикване на пациент в тежко състояние и е прехвърлян между различни болници.

При проверката е установено, че пациентът не е регистриран в болничната информационна система на "Пирогов". Липсват документирани данни за извършен преглед, не са проведени клинико-лабораторни изследвания за доказване или отхвърляне на работната диагноза на ЦСМП. Насочен е устно към друго лечебно заведение. 

За всички установени нарушения ще бъдат образувани aдминистративно-наказателни производства.

Проведените диагностично-лечебни дейности на пациента при спешната му хоспитализация в УМБАЛ "Александровска" са в пълен обем и съответстват на състоянието на пациента, сочи проверката. Но въпреки извършените реанимационни действия настъпва летален изход.

В писмото на съпругата на пациента са засегнати въпроси от морално-етичен характер, за които ИАМО е сезирала Комисията по професионална етика към БЛС, посочва още проверката. 

Междувременно след скандала със смъртта на друг пациент, отпратен от дежурен екип на „Пирогов”, болницата прие нови правила за прием на пациенти. Новите правила предвиждат лекар-специализант, а не санитар да посреща пациентите на входа. Това ще става още на регистратурата в болницата, съобщи bTV.

За 12 часа дежурство специализантът консултира над 200 души, като ги разделя на спешни, неотложни и такива, които могат да изчакат лечение. Идеята е на смяна да има по двама специализанти.

Друга промяна предвижда входът, който е за пациенти, да бъде реконструиран в кабинет, където първо ще се преглеждат болните, когато влязат в болницата. До месец ще има две отделни регистратури – за планови и за спешни случаи.

Ще бъдат наложени финансови и административни санкции на УМБАЛ „Св. Иван Рилски“, УМБАЛСМ „Н. И. Пирогов“ и ЦСМП – София. Това заяви пред медии министърът на здравеопазването проф. Николай Петров във връзка с излезлите резултати от проверката на Медицински одит.

„Това, което може да се промени по отношение екипите на спешна помощ, е да бъде запълнен съставът им. В момента няма желаещи да работят при тези кошмарни условия и при това заплащане, въпреки че от една-две години започна поетапно повишаване на възнагражденията, но като място за работа, центровете за спешна помощ продължават да бъдат непривлекателни“, каза министърът, цитиран от пресцентъра на МЗ.

По разчети само за София са необходими 30 екипа, а в деня на инцидента дежурни са били 12. Въпреки че сигналът е идентифициран като „код червено“ и по стандарта за спешна помощ линейката би трябвало да пристигне до 8 минути, тя е на адреса след час и двадесет минути. Затова на ЦСМП – София ще бъде наложена административна и финансова санкция.

Министърът посочи, че специалистите от УМБАЛ „Александровска“ са извършили необходимите медицински дейности в пълен обем и към болницата не следва да има забележки.

На УМБАЛ „Св. Иван Рилски“ и на УМБАЛСМ „Н. И. Пирогов“ са наложени административно-наказателни производства, както следва – на „Св. Иван Рилски“, защото не е коректно отразено в документацията преждевременното напускане на лечебното заведение от пациента – същият не е подписал информирано съгласие, че иска да напусне по-рано лечебното заведение, а на „Пирогов“ санкциите са наложени заради отказ за преглед и прием на пациента.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 01:55 | 07.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини

Коментари

Финанси виж още