Пострадалите от атентата в Сарафово поискаха 200 млн. лв.
в. Сега
Пострадалите от атентата на летище Бургас в Сарафово през 2012 г. поискаха над 200 млн. лв. обезщетение за претърпени от тях имуществени и неимуществени вреди. Това се разбра на поредното заседание по делото днес в Специализирания наказателен съд, на което отново не бе даден ход по същество, съобщи "Дневник".
Съдът прие да разгледа само част от исковете. Дали ще ги уважи, ще стане ясно с присъдата. Така например не беше приет за разглеждане искът на дете, което не е било родено по време на инцидента. В иска му се твърди, че то има увреждания вследствие на травмите на бременната му тогава майка. За магистратите обаче детето не е било правен субект по време на атентата. Не беше допуснат и иск от близки на загиналите, които претендират загуби от приходи в бъдеще - т.е. ако близките им не са загинали, са щели да спечелят исканите като обезщетение пари.
Общината пак иска да асфалтира бул. "Дондуков"
в. Сега
Столичната община отново поиска да асфалтира централния булевард "Дондуков". Кметът Йорданка Фандъкова иска от министъра на културата Боил Банов експертите да разрешат асфалт по булеварда поне в участъка между ул. "Г. С. Раковски" и бул. "Васил Левски". Това е вторият етап от ремонта на булеварда, който започна на 15 септември и трябва да завърши до 15 октомври. За първия вече ремонтиран участък - от Ларгото до бул. "Цар Освободител", общината също искаше да смени паветата с асфалт, но от министерството на културата не разрешиха. Така тази част остана с павета, които според неправителствената организация "Спаси София" са некачествено положени.
Кметът обаче настоява, че следващата отсечка в посока моста "Чавдар", е "по-отдалечена от историческия център". Изключително странно е искането и на фона на това, че ремонтът там тече вече и би трябвало да има проект, по който фирмата работи, а сега кметът иска в крачка да промени драстично заданието.
Пътят до Европа със самолет по-евтин от влака и автобуса
в. Монитор
Пътуването до Европа е много по-евтино със самолет в сравнение с автобус или влак, показа проверка на „Монитор“. Това е и причината близо 50 на сто от пътуванията на българите да са били със самолет през първите осем месец на годината, а останалите с наземен транспорт, показва и статистиката на Института по туризъм с музей към Университета по библиотекознание и информационни технологии (Унибит).
Нашенците използват основно самолет до европейските дестинации, както и за задокеанските като САЩ, Австралия, Япония и Китай. Тенденция е трайна и се дължи основно на либерализацията на авиационния пазар и настъпването на нискотарифните превозвачи в България. Последните откриват линии от и до страната всеки месец, а цените за някои полети понякога са по-евтини от скромна вечеря в ресторант.
8 от 10 коли в Европа с български части
в. Монитор
80% от колите, които се движат в Европа имат части, произведени в България. Страната ни продължава да се развива като аутосорсинг дестинация. През последните години има над 100 компании, които се развиват в автомобилния сектор. Това стана ясно на българо-чешки бизнес форум в София.
Износът ни за Чехия е нараснал до рекордните 402 млн. евро през изминалата година, отчете икономическият министър Емил Караниколов. За сравнение преди 10 години той е бил само 95 млн. евро. Данните показват, че стокообменът ни се е увеличил от 540 млн. евро през пред кризисната 2007 г. до почти 1 млрд. евро през 2016 г. 50 български фирми правят 75% от експорта ни в Чехия уточни министърът.
Избраха Стоян Мавродиев за шеф на Българската банка за развитие
в. Труд
Бившият председател на Комисията за финансов надзор (КФН) Стоян Мавродиев е избран за изпълнителен директор на Българската банка за развитие, научи „Труд“ от свои източници в Министерството на икономиката, което е принципал на банката.
Официално той ще поеме поста от другата седмица, след като Българската народна банка одобри назначението му.