Българската народна банка (БНБ) пусна наръчник за финансови услуги и продукти, както и полезна информация какво е нужно да се предприеме при потребителски спорове и възражения.
Наръчникът съдържа полезна информация за основните характеристики на предлаганите сметки, депозити, карти и кредитни продукти, която е насочена към физическите лица – потребители на различни финансови продукти и услуги.
Публикацията съдържа и специален раздел със съвети за разрешаването на потребителски спорове. В него се насочва вниманието на потребителите при възникване на спор, първо, да се обърнат за съдействие към обслужващата банка/финансова или платежна институция/дружество за електронни пари.
Публикувана е информация за връзка със структурните единици в съответните институции, отговорни за разглеждането на възражения на потребители. В случай че след отправяне на жалба до дадена институция, страните не постигнат съгласие, физическите лица могат да отнесат спора до съответната помирителна комисия.
Подробна информация относно действащите в България помирителни комисии в областта на финансовите услуги също може да бъде намерена в Наръчника.