Необходим е трети мост, който да свързва България с Румъния. Имаме насрочена среща на 3 октомври между двете правителства по тази тема. Това обяви в студиото на Нова телевизия регионалният министър Николай Нанков.
Той уточни, че тогава ще бъдат обсъдени детайлите на бъдещия проект, но е логично мостът да бъде над Русе, тъй като това е връзката между Европа, Санкт Петербург с Близкия Изток и с Югоизточна Европа.
Министърът коментира и изграждането на магистрала „Хемус”.
„Работим усилено, за да завършим изцяло магистрала „Хемус” до 2025 г. Остават ни общо 250 км, които трябва да бъдат направени. Започнахме вече първите 9 километра от Ябланица до Тетевен. До края на годината планираме да имаме проект за още 50 км. – до разклона Ловеч – Плевен”, добави Нанков.
Относно тол таксите регионалният министър коментира, че моторните превозни средства до 3,5 тона ще останат на винетния режим, който действа в момента, докато автобуси и камиони над 3,5 тона ще бъдат отчитани чрез тол системата и ще заплащат тол такси, а автобусите ще бъдат на по-специален режим. "Огромната тежест ще бъде поета от големите тирове", добави регионалният министър.
„Винетките остават, но те ще бъдат електронни. Няма да се използват хартиените стикери, които в момента се залепват на предното стъкло на превозното средство. Освен това в пиковите часове и в летните месеци ще се въвеждат по-високи такси за тежкотоварните автомобили”, обясни още той.
преди 7 години За десет моста са необходими десет мандата на Бойко Борисов. Съмнявам се че ще може да ги изкара. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 7 години хахахахаха, по неадекватен коментар няма как да напишеш ... товарния трафик през видин е по голям от русе ! :) от там минава Е79 (което е баш международния коридор), даже намалиха цената за коли защот приходите са доста над предвидените ... плюс това до оряхово вече няма влак !даже по куцо място от Оряхово няма по цялата рекаиначе между нас и румъния трябва да има поне 10 моста отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 7 години Ами така ще да е, защото втория мост се построи на едно от най-неизползваемите места за пасовия трафик, удобен е основно за столичани и региона около тях. Ако беше построен на Оряхово или Лом, отдавна да е поел по-голямата част от трафика, но във Видин е далеко от всякакви кодирори. Те румънците правилно не искаха да е там моста, ама нашите си гледаха само столичните интереси, както винаги. отговор Сигнализирай за неуместен коментар