Испански експерти ще замерват в реално време емисиите на автомобилите, съобщават от Столичната община.
Екипи на испанската компания RSLab пристига в София по покана на местната администрация и отдела „Пътна полиция“ към Столичната дирекция на вътрешните работи (СДВР).
Компанията ще извърши дистанционно измерване на емисиите от автомобилите в реално време и без необходимост от тяхното спиране в периода от 4 до 15 септември.
Измерванията ще се осъществяват на четири различни локации в града. Мобилните лаборатории на RSLab ще следят за количествата фини прахови частици, въглеводороди, въглероден и азотен оксид, които са основните замърсяващи елементи на въздуха.
Измерването се осъществява чрез засичане на превозните средства с инфрачервени и ултравиолетови лъчи, излъчвани от системата.
Устройството може също така отчита скоростта на движение и да заснема регистрационните номера с цел идентификация на емисиите от конкретния вид автомобил, марка, двигател, година на производство. Всички данни от имерванията се изпращат директно на наблюдаван от оператор компютър, разположен в мобилната станция, паркирана по протежение на пътя.
След приключването на измерванията всички собственици на превозни средства с отчетени наднормени стойности на замърсяване ще бъдат известени с писма.
Резултатите от пилотното проучване ще бъдат обявени по време на конференцията SOFAIR през октомври, когато по покана на кмета в София ще дойдат кметове и представители на общинската администрация на Париж, Лондон, Талин, Виена и Букурещ, както и експерти, за обсъждане на мерки за справяне със замърсяването на въздуха, допълват от Столичната община.
Припомняме, че в програмата си за чистотата на въздуха общинският съвет в София заложи като мярка ограничаване на движението на автомобилите, които замърсяват прекомерно. В дните със завишена концентрация на фини прахови частици се предвижда въвеждане на безплатен градски транспорт и ограничаване на скоростта на движение в засегнатите зони.
Предвижда се и безплатно паркиране за екологични автомобили - хибриди и електромобили.
преди 7 години Те си мислят че кюмбетата са "mr.Fusion" домашни енергийни реактори и хакат в тях каквито *** намерят в контейнерите за смет - гледали са филма на Спилбърг. Не е смешно, но съдбата на гетото в което всички се местят за да заживеят щастливо няма как да е по различна в бъдещето от тази на "Амазон", която нека да предскажа лесно - малко преди да излезе устойчиво на печалба и ще се спомине и фалира. Защото Джеф Безос е гений..според инвеститорите. Същата работа и с меренето на газовете от автомобилите, вместо да измерят газовете на кюмбетата и печките с водна риза - нискотемпературно горене или по точно казано изпушване на дърва. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 7 години Трябва да се увеличи мощността на над 101 к.с. за автомобили с евро5/6 , трябва тези с АГУ да ползват отстъпка независимо от мощността. В крайна сметка никой няма да си сложи АГУ ако не кара предимно на газ (аз карам предимно колело в града, но и дизел). Трябват адекватни велоалеи , отделени от пътищата с твърда преграда. Трябва центровете на градовете да са затворени за движение от автомобили с ДВГ. Трябва да има равни тротоари за да не се спъваме и кметицата да намали дупките по улиците, които "пръскат" пешеходците! Шахтите трябва да се почистват. Най-голямото замърсяване е зимата от въглищата. Тогава освен безплатен ГТ трябва и да се стимулират хората да ползват екологично отопление и да спортуват по планините, а не с кофите въглища и да цепят дърва. Точно дървата и най-вече въглищата трябва да се обложат с 500% данък за да няма смисъл да се сече. Купува се по 2-3 климатика и с инвестиция от 2 хил лв не се занимаваш с нищо и плащаш същото.Стратегия за енергийна ефективност що е то отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 7 години Това явление може да се коригира с качествена данъчна политика. Ама кой да се сети... Лесно е да караш Кайен с 10 лв. данък и да обясняваш на другите, че им били стари автомобилите... отговор Сигнализирай за неуместен коментар