Министерството на туризма планира различни инициативи за привличане на повече туристи у нас от китайския пазар.
Работим активно за рекламата на България на китайския туристически пазар с цел популяризиране на България като целогодишна туристическа дестинация, каза министърът на туризма Николина Ангелкова на работната си среща с Джан Хайджоу, посланик на Китайската народна република в България.
Министерството на туризма ще се включи в предстоящата инициатива „2018 EU-China Tourism Year“. Целта на събитието е популяризирането на европейски туристически забележителности чрез осветяването им в червено със златни звезди във връзка с Фестивала на фенерите в Китай, който ще се проведе на 2 март 2018 г. „Това е поредната важна стъпка за доброто сътрудничество между двете страни в областта на сектора Туризъм“, подчерта министърът, цитирана от пресцентъра на ведомството.
Обсъдени са възможностите за общи инициативи в областта на туризма, които да увеличат туристопотока от Китай у нас, залегнали в Годишната програма за национален туристически маркетинг и реклама за 2018 г. на България.
За януари-юли 2017 г. Китайските туристи в България са били почти 17 хил., като се отчита 53% ръст спрямо същия период за 2016 г. За сравнение за цялата минала година те са били над 18 500 хил.
„За нас е важно да продължим да си сътрудничим и в рамките на многостранни международни форуми, като Световната организация по туризъм (СОТ) и Програмата на СОТ „По пътя на коприната“, допълни министърът на туризма.