Начисляването на такса “желание на клиента” е нарушение, за което санкцията е от 500 до 3 хил. лева. Ако проверката на заведението, наложило подобна такса, установи това, то може да бъде глобено с до 3 хил. лв. Това каза по БНТ председателят на Комисията за защита на потребителите (КЗП ) Димитър Маргаритов.
Комисията за защита на потребителите проверява заведението в Кранево дали наистина е начислило такса "желание на клиента", съобщи той.
"Ако се установи, че действително е начислена такса „желание на клиента“, това само по себе си е нарушение, защото и самият търговец признава, че клиентът не е уведомен, че такова нещо ще му бъде начислено допълнително", посочи Маргаритов.
КЗП са изискали от търговеца извадка от фискалната памет, за да се види, че действително е начислена тази такса.
„Житейската логика навежда на това, че за нормално желание даден продукт да бъде обработен по малко по-специален начин не се налага да се правят допълнителни разходи“, коментира Маргаритов. Според него в рамките на нормалния комплимент на заведението би могло това да бъде направено без никакъв проблем.
„Извършихме проверка в този обект на принципа „таен клиент“. Нашите колеги са поискали да бъдат обработен по по-специален начин някои от поръчаните от тях ястия, но такава такса не им е била начислена“, каза още председателят на КЗП.