IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Просветното министерство се отказа от идеята да се учи и през юли

От ведомството признаха, че температурите през този месец са високи, а училищата не са климатизирани

12:30 | 02.08.17 г.
<p>
	<em>Снимка: Pixabay</em></p>

Снимка: Pixabay

Министерството на образованието и науката (МОН) се отказа от идеята учениците да учат и през юли, съобщава bTV.

От ведомството признаха, че температурите през този месец наистина са високи, а училищата не са климатизирани.

Ресорният министър Красимир Вълчев обясни, че целта на предложението е било не повече учене за сметка на ваканцията, а по-балансирано разпределение на ваканцията. Той обаче отбеляза, че в гимназиалните класове удължаването на коледната и срочната ваканция води до навлизане в юли, което не е желателно. Вероятно последните класове ще приключват учебната година на 30 юни, добави Вълчев.

В отговор на въпрос министърът каза, че отказът от скъсяване на лятната ваканция вероятно ще бъде за сметка на трите дни между 2 и 5 януари. Няма да я има двуседмичната зимна ваканция, посочи той. 

Предложението на ведомството беше учебната година да бъде със седмица по-дълга за децата от 1 до 11 клас. Учениците от 1 до 4 клас да приключат следващата година на 7 юни, а не както досега – на 30 май. За децата между 5 и 7 клас краят на учебната година да бъде на 22 юни, а между 8 и 11 клас - в началото на юли.

Целта беше да се уеднакви учебната година у нас с тази в ЕС, като освен това ваканциите на децата щяха да бъдат удължени.

Предложението срещна смесени реакции от страна на родителите (някои от които са на мнение, че лятната ваканция е твърде дълга и децата забравят наученото) и силен отпор от страна на учителите.

Задължителната предучилищна възраст трябва да бъде разширена и за децата на 4 години, заяви просветният министър.

По думите му децата, които са били в детска градина и след това се преминали през предучилищната подготовка, по-лесно се задържат в системата. Вълчев обясни, че децата, които не са обхвани в детска градини и чийто майчин език не е български, най-често отпадат от училище.

Според него те имат проблеми в училището и отпадат в прогимназиалния етап.

Образователният министър уточни, че преди да постъпят в училище, те вече имат натрупан такъв дефицит и преподавателите трудно ги „избутват” до 5-6 клас, след което децата отпадат от училище.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 07:09 | 12.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини

Коментари

Финанси виж още