Очаква се производителите на бира да отбележат лек спад през годината в сравнение с 2016-та. Индустрията е стабилна, но за първото полугодие ръстът в обем е минимален – под 1%, като е отбелязан спад в стойността. Това заяви пред журналисти маркетинг директорът на „Карлсберг България“ Бранимир Братанов, като се позова на данни на Nielsen.
Пазарът е стабилен, но засега няма големи фактори, включително икономически, които да доведат до голям ръст, обясни Братанов и припомни, че годишната консумация на бира в България е 84 литра на глава от населението.
Пивоварите в България залагат на иновациите, но те по думите му не носят обем.
От началото на годината се наблюдава 12% спад на продаденото пиво в заведенията, което е резултат както от намаление на броя им, така и на консумацията. В магазините има минимален ръст от 2%, като това става основно в супермаркетите.
В последните години се увеличава потреблението в кенове не само в България, но и в региона. В България употребата им е нараснала с 12 на сто през първото полугодие спрямо същия период на миналата година. Употребата на стъклените опаковки намалява с 8% заради трудностите, които изпитват заведенията.
За полугодието продажбите на сайдери намаляват с 20% като обем и с 5 на сто като стойност, като напитката държи едва 2% от продажбите на бира. Сериозно отстъпление има и при радлерите.
Тепърва производителите трябва да развиват сегмента на наливната бира, отчете Братанов.
„Карлсберг България“ е най-бързо развиващата се в бранша у нас, заяви изпълнителният директор Деян Беко, който след няколко години работа в България предстои да отговаря за гръцкия пазар.
Компанията отбелязва ръст на обема за първите шест месеца на годината от 18%, а на пазарния дял с 4,6% до 30,3 на сто от пазара на бира.
През 2016 г. производителят има 131 млн. лв. оборот при 109 млн. лв. през 2015 г. Печалбата за миналата година е 12,3 млн. лева или три пъти повече от предходната година.
Бранимир Братанов допълни, че „Пиринско“ държи 18,3% пазарен дял в обем за първото полугодие. Ръст в обема имат и „Шуменско“, „Будвайзер Будвар“, както и „Пиринско младо пиво“.
Компанията ще се фокусира и върху суперпремиалния сегмент, който държи 5% от обема на пазара и точно там се вижда ръст в последните години. Консуматорите искат да пробват нови бири, отчете Братанов.
Преди дни „Карлсберг България“ се присъедини към коалицията от 100 глобални компании като „Майкрософт“ и Facebook, наречена RE100, които са си поставили за цел в следващите години да намалят въглеродния отпечатък и консумираната вода, да се фокусират върху безопасните условия на труд и отговорната консумация, заяви Анета Сланчева, мениджър правни и корпоративни въпроси.
Групата си поставя за цел към 2030 г. да постигне 30 на сто намаление на въглеродния отпечатък, а до 2022 г. използваната електроенергия да бъде изцяло от ВЕИ. До 2030 г. производителят планира да намали наполовина потреблението на вода, във всяка една реклама да има апел за отговорна консумация и трудовите инциденти да бъдат сведени до нула.
преди 7 години Дайте един печен адвокат да ги питаме тия по коя пивоварна традиция в Пиринското слагат пшеничен грис и с вода от кой планински извор го правят в Шумен. отговор Сигнализирай за неуместен коментар