IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Новите пътища ще отговарят на по-строги екологични изисквания

Радио- или телефонни връзки по магистралите и преминаване на трасета през пустеещи земи предвижда новият модел за безопасно и екологично строителство

18:04 | 03.07.17 г. 1
Автор - снимка
Създател
<p>
	<em>Снимка: Министерство на регионалното развитие и благоустройство</em></p>

Снимка: Министерство на регионалното развитие и благоустройство

Осигуряване на радио или телефонна връзка по автомагистралите и скоростните пътища, 10-метрова зона за безопасност и изграждане на пътни трасета предимно през пустеещи земи - това предвижда проект на нова Наредба за проектиране на пътища.

Министерството на регионалното развитие и благоустройството предлага проекта за обществено обсъждане.

От ведомството на Николай Нанков уточняват, че правилата ще важат при проектирането на нови и при реконструкцията на съществуващи пътища.

Преди време строителният министър пое ангажимент за осъвременяване на нормите за проектиране на пътища и съоръжения по тях.

В момента проектирането се прави по остарял модел, текстовете не са актуални и в тях липсват важни раздели, отнасящи се до проектиране на пътни възли и кръгови кръстовища, на зони за отдих, за обхват и съдържание на пътните проекти и др.

Екологични изисквания

Според проекта на нормативния акт пътищата трябва да отговарят на екологични изисквания, поради което трябва да се избягва преминаване през вододайни зони и природни резервати. За изграждането им трябва да се използват преимуществено наличните необработваеми и слабо продуктивни земи, като могат да преминат само по границите на земеделски земи с трайни насаждения.

Регламентираната в проекта на наредбата безопасна зона започва от края на активната лента за движение, чието предназначение е да се предотвратят или намалят последствията от пътнотранспортни произшествия при напускане на платното за движение. Тя варира от 1,5 м за третокласни и местни пътища и скорост по-ниска от 60 км/час до 10 м при автомагистрали и скоростни пътища.

Нови видове кръстовища

Функционалните, проектните и транспортни характеристики на републиканските пътища са приведени към изискванията на Закона за движение по пътищата и по-специално с максималната допустима скорост от 140 км/час. Актуализираните габарити, осигуряващи зоната необходима за протичане на движението, са съобразени с проектната скорост и  са създадени условия за осигуряване на възможност за проектиране и изграждане на автомагистрали при тежки теренни условия.

Въведени са нови видове кръстовища и са подобрени параметрите на полето за видимост на водачите както от главното, така и от второстепенното направление.

Въведени са и нови видове кръгови кръстовища, като се предвижда те да могат да бъдат изграждани на места, където се пресичат повече от четири клона и/или направленията сключват остри ъгли на пресичане, както и в места, където обикновеното кръстовище ще бъде със сложна геометрия.

Според наредбата такива съоръжения са подходящи и при ситуация, в която разликата в прогнозната интензивност на движението по основното и второстепенното направление на движението е не повече от 30%, практически е трудно да се установи кое е главното направление и въвеждане на път с предимство не би отговаряло адекватно на транспортната интензивност.

Паркинги за автомобили с опасни товари

При проектиране на пътища да се прилагат принципите за пространствено развитие на пътя и зрително ориентиране на водачите на моторни превозни средства, предвижда още проектът на наредбата. Според него разполагането на пътните кръстовища и възли, на аварийни площадки, паркинги и др. трябва да бъде удобно и безопасно, а възможностите за създаване на условия за изпреварване трябва да се използват максимално.

В проекта на наредбата се предвижда и осигуряване на паркинги, предназначени за спиране на автомобили, превозващи опасни товари.

Предвижда се радио- или телефонна връзка да може да се осигурява при доказана техническа и икономическа целесъобразност и за други пътища, освен магистрали и скоростни.

В проектонаредбата се предвиждат технически средства за организация и регулиране на движението и предпазни и направляващи устройства и осветителни устройства в участъци със сложни условия на движение.

Подобрени са изискванията за отводняване на наземното тяло, с които се регламентира и осигуряването на условия за бързо отвеждане на повърхностните води встрани от пътното платно. Това е особено важно за осигуряване на пътната безопасност при екстремни климатични условия.

Строителната наредба предвижда още пътищата да осигуряват възможно най-добри транспортни връзки с административните центрове в района или с пътищата от по-висок клас, а свързаността между отделните райони и населените места да се осъществява по възможно най-краткия път.

Проектът на наредбата може да бъде намерен на интернет страницата на МРРБ в раздел „За обществено обсъждане“, както и на Портала за обществени консултации, посочват от МРРБ.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 13:48 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини

Коментари

1
rate up comment 3 rate down comment 2
Morsky6
преди 7 години
Какви радио и телефонни връзки в 21-ви век всеки е с телефон в джоба. Отделно все скоро ще стане задължително всички нови коли сами да подават сигнал за помощ при ПТП? Само харчат пари за остарели глупости.А помислили ли са в новата наредба за ограничаването на крайпътните сергии и капани по първокласната пътна мрежа. А там където ги има, задължително да се осигури безопасно излизане и включване в пътя и ограждения възпрепятстващи пресичането от пешеходци. Сега проблема се решава с *** ограничения, които никой не спазва и са само хранилка за КАТ.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още