IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Николай Нанков: Въвеждане на тол системата се очаква през 2018 г.

Министърът на регионалното развитие посочи, че към момента основно собствениците на леки автомобили издържат пътния сектор в България

09:15 | 18.06.17 г. 2
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	<em>Снимка: АПИ</em></p>

Снимка: АПИ

Внедряването на системата за тол таксите се очаква да стане през 2018 г., съобщи във Варна министърът на регионалното развитие и благоустройството Николай Нанков, информира DNES.bg. Той посочи, че към момента основно собствениците на леки автомобили издържат пътния сектор в България.

"От 320 млн. лева, събрани средства от винетни стикери през 2016 г., 190 млн. лева са от леки автомобили. Продадени са за България 6.8 млн. броя стикери за леко и тежкотоварни автомобили", заяви Нанков.

Той допълни, че точно тази тенденция трябва да се обърне и България да използва геостратегическото си положение и по адекватен начин да тарифира транзитно преминаващите.

Министър Нанков уточни, още че около 1 млрд. лева ще се събира от тол таксите без това да ощетява обикновения гражданин, ползващ автомобила си.

Министърът се надява до края на тази година да приключат всички процедури по обжалването и внедряването на системата да може да започне през 2018-а г.

Нанков поясни, че ще отпаднат само хартиените винетки, а не електронните. Така в страната ще заработи изцяло електронна система, като държавата ще спести разходи за отпечатване, съхранение и разпространение.
Министърът обяви още, че до края на тази година със средства от държавния бюджет ще започне строежа на нови над 25 км от магистрала "Хемус". Тече и проектирането на отсечка от 50 км от пътен възел Боаза до разклона Плевен-Ловеч.

След края на летния сезон се очаква да започне следващ етап от ремонта на Аспаруховия мост, който до финала ще глътне над 20 млн. лв., каза министърът, след като инспектира прясно завършената втора отсечка от моста. Нанков огледа и охранителните канали в кв. Аспарухово, построени след потопа през юни 2014 г.

"МРРБ няма вина за трагедията, защото не отговаря за наводненията, а за свлачищата", заяви Нанков по повод констатациите в експертиза, огласена преди ден от прокуратурата. Мерки за защита срещу природни бедствия Варна може да реализира чрез заем от Европейската банка за възстановяване и развитие, посочи директорът на финансовата институция за България Лариса Манастърли. Тя обяви, че общината преговаря с банката за кредит от 9 млн. евро. Парите ще бъдат вложени в рехабилитация на булеварди, подновяване на подземната инфраструктура, както и в проекти за развитие на зелените зони в града и за борба с климатичните промени.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 20:43 | 13.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини

Коментари

2
rate up comment 9 rate down comment 0
stanislavr
преди 7 години
Помня оная с фалшивите чанти преди него как обясняваше, че като вдигнат винетките и по пътищата мед ще закапе. Е, закапа, тя мина на куфари, любимият и вожд се освини и скъса минискус. Тоя като беше във Варна нема ли кой да го попита защо така правят Аспаруховия мост, разровят 100 метра, асфалтират и изчезват. Само за разкарване на машините по пътищата колко се харчат? Но пък от тол системата ще има половин милиард за крадене.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
1
rate up comment 4 rate down comment 0
ivanrog
преди 7 години
Няма как да събират 1 млрд. и това да не се отразява на обикновения българин. Да, няма да го види като пари за винетки, но ще го види като по-скъпи стоки в магазина, само дето виновни ще са пак "гадните бизнесмени". Интересно ми е каква цена очакват да въведат за ТОЛ системата. Също така нещо не ми се връзват числата представени от министъра - 130 млн. от винетки на товарен транспорт и 6.8 млн продадени стикера. Цената на дневния стикер е 21 лв., т.е. и всичките да са дневни стикери пак са 140 млн. лв. от стикери, а не говорим, че много от регистрираните тук товарни автомобили и автобуси, които са над 500 хил., са с годишни стикери.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още