IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Преглед на печата за 20 май

09:01 | 20.05.17 г.
<p>
	<em>Снимка: Pixabay</em></p>

Снимка: Pixabay

Пътната агенция се опита да претупа за 24 часа търг за 240 млн. лв.
в. Сега

Агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ) се опита да приключи за рекордно краткия срок от 24 часа търга за въвеждане на електронната система за платено преминаване по пътищата. Съобщението за удължаване на срока за кандидатстване за блокираната от повече от година от жалби поръчка бе разпространено в 16.30 часа в четвъртък, а срокът за кандидатстване бе до 17 часа в петък. Условията и критериите към участниците бяха същите, включително и стойността на инвестицията - 240 млн. лв. (с ДДС).

Регионалният министър Николай Нанков вчера защити арогантно решението на подчинената му агенция с тезата, че един ден е достатъчен за компаниите, които са искали да участват. Краткият срок от едно денонощие е законен, добави той, но не обясни защо е бързането. Експерти от пътния бранш обаче бяха категорични, че обявяване на поръчка за толкова кратък срок е несериозно. Неофициално от МРРБ намекнаха, че нереално късият срок е даден, за да няма време за обжалване. Но това ограничава и самите кандидат-изпълнители. Жалбата срещу процедурата е една страничка и е написана предварително, а тръжната документация е цял кашон. "Дори цяла нощ да се подготвят техническите параметри на офертата, дори да имаш уговорка с банка за банкова гаранция, която ще получиш веднага, как ще успеят чуждите компании да участват?", коментира пред "Сега" запознат с процедурата на търга.

Не съвсем общата европейска кауза
в. Труд

Ако търсите дума, с която най-общо да опишете българските позиции по европейските политики, най-вероятно първата, която ще ви дойде наум, е флегматичност. Със сигурност няма да е последователност или близката й по достойнство приемственост. И ще сгрешите. Когато става дума за пари, хората, които ги разбират тези неща, не спят. Разбирайте говорим си за газ. Където сметалата се въртят по 24 часа в денонощието, 365 дни в годината и на високосна. И всеки дърпа чергата към себе си.

И така Европейската комисия е на път да постигне историческо споразумение с руския енергиен тиранозавър “Газпром”, в което компанията прави “отстъпки”, определяни като немислими допреди половин година. Еврокомисията обяви съгласуваните с руската компания мерки през март и даде време на държавите членки и гравитиращите ги енергийни лобита да внесат своите позиции. Българската такава беше изготвена, внесена в срок (в началото на май) и изключително добре издържана. (А вие си мислите, че само с кампании, избори и коалиционни преговори са се занимавали “политиците ни” последните месеци, да, да?!) Където идва проблемът.

Последни сме по здравеопазване в Европа
в. Труд

България има най-лошото здравеопазване в Европа и е на 70-о място от 195 държави, сочи проучване на медицинското сп. „Лансет“ за 2015 г. Изданието прави класацията си на основата на индекс за достъп и качество на здравеопазването, базиран на смъртността от 32 болести, които могат да бъдат избегнати или лекувани ефективно с подходящи медицински грижи. Сред тях са туберкулоза, различни видове диария, инфекции на горните и долните дихателни пътища, дифтерит, тетанус, морбили, епилепсия и др. Списанието освен това следи и напредъка в тази сфера на страните спрямо 1990 г. Данните показват подобрение във всички страни, но много от тях, особено в Африка и Океания, изостават значимо зад другите.

Рекордни полети до морето
в. Стандарт

Рекорден брой полети очакват летищата във Варна и Бургас по време на активния туристически сезон. Прогнозата е до края на годината двата аеропорта да посрещнат около 5 милиона пътници. Най-натоварено ще е през юли и август, когато само през летище Варна ще преминат около 450 000 туристи. Това стана ясно от думите на директора му Димитър Костадинов. Той бе сред участниците в дискусията на вестник "Стандарт" за предизвикателствата пред новия туристически сезон. От началото на 2017-а летището във Варна отчита ръст от 12% на нискотарифните полети. От морската ни столица до Европа и обратно има 15 целогодишни линии на лоукост превозвачите. Между 10 и 15% ръст на туристите по морето се очаква тази година. 

Туристическият бранш иска среща с Борисов
в. Стандарт

Над 2 милиона туристи чака Варна през 2017 година. Това стана ясно от изказването на директора на летище Варна Димитър Костадинов по време на дискусията на вестник "Стандарт", организирана съвместно с община Варна и областната управа в навечерието на летния сезон за предизвикателството пред туристическия сектор. Летището се надява до края на годината да се похвали с двумилионния си пътник. Само през юли и август през аеропорта се очаква да минат 450 хиляди души. Но освен със самолет в морската ни столица пристигат и гости с кораби, коли и автобуси, като прогнозите са за по-успешен сезон спрямо лято 2016 - със 7-8%, като голяма част от него ще се дължи на немските туристи. От летището отчетоха и 12% ръст на полетите на нискотарифните компании и 15 целогодишни дестинации, изпълнявани от тези оператори. 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 18:06 | 25.08.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини

Коментари

Финанси виж още