2016 г. не беше лесна година за световната икономика, особено за Азиатско-тихоокеанския регион, където Nestle има голям бизнес. Всъщност, за цялата хранителна индустрия това беше една бавна година. Това коментира изпълнителният директор на Нестле България Емануел Артур в интервю за Bloomberg TV Bulgaria.
Той припомни, че приходите на Nestle нараснаха с 3,2% през 2016 г., което бе под прогнозите за ръст от 3,4% и е най-бавният темп на растеж от десет години.
Най-голямата компания за хранителни продукти в света Nestle прогнозира продажбите и рентабилността през 2017 г. да останат под заложените дългосрочни цели.
„С оглед на световната икономическа ситуация Nestle ревизира в посока надолу прогнозите си за растеж през 2017 г.Компанията цели органичен ръст от 2-4% през тази година, но планираме маржът на оперативната търговска печалба да остане стабилен, с изключение на валутните колебания“, обясни Артур.
По думите му Nestle, подобно на други производители на потребителски стоки, се бори с дефлацията в Европа през последните няколко години, което не позволява на компанията да повиши цените.
Той посочи, че Nestle цели да се върне към нивата на среден едноцифрен органичен растеж от около 5% до 2020 г. "Това е ангажиментът, който сме поели към пазарите. За да постигнем това, ние ще увеличим усилията за преструктуриране на компанията и стимулиране на растежа ", добави той.
Артур коментира и политиката на компанията за значителни спестявания на структурните разходи. "Целта ни е да постигнем 200 базисни пункта за спестяване на структурни разходи до 2020 г. За да управляваме бъдещите продажби, планираме да увеличим значително разходите за преструктуриране през 2017 г. ", сподели още той.
Припомняме, че през миналата година Nestle отчита търговска оперативна печалба от 13,7 млрд. франка (13,7 млрд. долара) при прогноза на анализаторите за 13,9 млрд. франка. Общите продажби са нараснали до 89,5 милиарда франка.
През 2017 г. Нестле България ще се фокусира върху три основни категории, в които вижда най-голям потенциал, а именно - кафе, храна за домашни любимци, сладкарски и захарни изделия.
Вижте още във видеото.