IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

В България се изгражда винена култура, смята експерт

Образованието по винен маркетинг ще помогне на българското вино да се представи адекватно на световния пазар, очаква Яна Петкова

08:36 | 12.05.17 г. 2
<p>
	<em>Снимка: Bloomberg TV Bulgaria</em></p>

Снимка: Bloomberg TV Bulgaria

В България липсва съвременен винен маркетинг, но се изгражда винена култура. Образованието по винен маркетинг изисква финансова инвестиция, много четене и много дегустиране. Това коментира виненият консултант Яна Петкова, която беше един от лекторите на шестата конференция "Образование и бизнес", организирана от Bulgaria ON AIR с подкрепата на Bloomberg TV Bulgaria.

„Професията винен консултант е с голям потенциал, но не е позната в България. Какво означава да си едновременно винен консултант, дегустатор и журналист – трябва да познаваш историята, географията, климата, законите и вината от всеки винен район, от всяко винено кътче по света. Да знаеш как да да дегустираш и да оценяваш вината като качество, пазарна стойност и живот, наречен потенциал. Да можеш да правиш маркетингови анализи за сегашни и бъдещи пазарни тенденции и да обичаш истински виното“, коментира Петкова, която притежава диплома от WSET - британска образователна институция, световен лидер в образованието в света на виното и спиртните напитки.

По думите ѝ WSET е малко позната в България, но е престижно учебно заведение, което е стандарт за най-доброто световно образование в бранша.

В него през учебната 2015/2016 година 72 хиляди кандидати са държали изпити от различни нива на WSET по света, а 250 дипломанти са завършили и получили дипломи през миналата година.

„Образованието по винен маркетинг може да бъде кауза и награда”, убедена е Петкова.

Според нея българското вино никога не е било толкова добро, колкото към сегашния момент.

“То има нужда от адекватно представяне в обществото и на световния винен пазар, което виненият маркетинг може да му даде, за да може то отново да намери своето място на винената карта на света. Професията е за хора, за които каузите имат значение", посочи консултантът.

Вижте повече във видеото на Bloomberg TV Bulgaria

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 08:38 | 09.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини

Коментари

2
rate up comment 7 rate down comment 0
doba
преди 7 години
В моята фамилия вино винаги се е пило, главно червено.Дядо ми правеше виното в каци и бурета още от неговия дядо, т.е. мой пра-прадядо.Гордо продължавам традицията, всяка година залагам 200-300-400л.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
1
rate up comment 6 rate down comment 0
doba
преди 7 години
В БГ данните са винена култура са от времето на траките.Само по времето на хан Крум са били коренени лозите.Което най-вероятно е само слух, защото той 'караше да пият от нея (чашата) вождовете...' не вода, предполагам.Горбачов също имаше идея да корени лозята, но бай'Тошо не я прие.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още