С висок ръст от разглежданите 5 пазара през периода декември 2016 г. – март 2017 г. спрямо периода декември 2015 г. – март 2016 г. е Гърция - 30,4%.
Другият ключов пазар, който генерира растеж, е Румъния. Като цяло се забелязва по-висок интерес към ски и градски туризъм от страна на румънските туристи, посетили България през зимния сезон.
Посещенията от Сърбия и Македония леко се увеличават, но на практика остават близки до равнищата от миналата година. Значително над първоначално предвиждания е ръстът от Турция - 7,9%.
Извън Балканските пазари с най-важно значение за зимния туризъм в България е Великобритания, като значителна част от посещенията са свързани пряко или косвено със ски туризма. През настоящия зимен сезон посещенията от Великобритания нарастват с 25,8%, от Франция - с 20,8%, от Холандия - с 44%, от Швеция - с 26,9%, от Австрия - с 33,5%, от Германия - с 42,3%, от Норвегия - с 34,5%, от Белгия - с 49,8%, от Дания - с 73,1%.
Туристите от изброените държави се интересуват от това дали предлаганият туристически продукт е с достатъчно високо качество. Предвид доходите на туристите от Норвегия, Дания, Швейцария, Австрия цената на туристическите услуги няма особено значение при избора им на дестинация за почивка в Източна Европа. В този смисъл ръстът от тези пазари е сигурен признак за повишаване на качеството на туристическите услуги и туристическия продукт у нас, смятат от министерството. Ръстът от пазари като Германия, Франция, Белгия, Холандия може да се свърже и със запазването на имиджа на България като сигурна дестинация, допълва се в анализа.
Значително е увеличението на туристопотока от Полша, Чехия, Унгария, Словакия, Русия и Украйна. Този ръст се дължи на разнообразието на предлаганите туристически услуги у нас, както и на по-ниските цени, които увеличават конкурентоспособността ни спрямо други дестинации.
Въпреки че не са традиционни пазари за зимен туризъм сериозен ръст в туристопотока се наблюдава от Испания, Португалия, Италия. Испанските посетители са с почти 70 на сто повече през изминалия зимен сезон спрямо предходния. Увеличението се обвързва преди всичко с нарастващата популярност на България като туристическа дестинация и разпознаваемост в Европа.
Ръст се наблюдава и от далечни пазари като Китай, Индия, САЩ и др. Посетителите от САЩ през ски сезона са били над 13 хил., или с 10 на сто повече спрямо миналия сезон.
Вътрешният туризъм през януари 2017 г. - без динамика
Все по-изгодните възможности за почивка в чужбина предвид значителния брой нискотарифни полети между България и други държави е фактор със задържащо влияние върху вътрешния туризъм, отчита анализът.
Статистиката показва, че нощувките на българи в страната се увеличават с 0,5% през зимата на 2016/2017 г. спрямо зимата на 2015/2016 г. Водещи 5 дестинации за българите, предпочели България през този зимен сезон, са областите София град, Благоевград, Пловдив, Смолян и София област. Интересът към тези области е свързан предимно със ски туризма в Банско, Пампорово и Боровец. Интересът към столицата и област Пловдив е свързан предимно с културния и бизнес туризма.
Продължава и тенденцията все повече българи да предпочитат да отсядат във висококатегорийните места за настаняване - тенденция, валидна преди всичко за чуждите туристи. През зима 2016/2017 г. делът на пренощувалите българи в категоризирани места за настаняване с 4 и 5 звезди е 38,2%, което е с 0,5 процентни пункта повече спрямо миналия сезон.
За зима 2016/2017 г. българите са реализирали над 1,4 млн. нощувки в категоризирани места за настаняване с 10 и повече легла в България, което е с 0,3% повече в сравнение с миналия зимен сезон. Приходите от нощувки от българи възлизат на над 64 млн. лв., като ръстът е 4,7%.
Общият брой посещения на чуждестранни туристи в България за ски сезона е над 1,1 млн. Най-голям е броят на пренощувалите чужденци в областите София, Благоевград, София област, Смолян и Пловдив.
Големите зимни курорти
През периода декември 2016 г. - февруари 2017 г. големите ни ски курорти Банско, Боровец и Пампорово са посрещнали над 130 хил. чуждестранни туристи. От тях над 79 хил. са пренощували в Банско, над 36 хил. - в Боровец, а над 16 хил. – в Пампорово. Ръстът на пренощувалите чужденци спрямо предходния сезон за Банско е 2,2%, а за Боровец - 22,7%. За Пампорово има спад от 1,7%, но той се компенсира от ръст на вътрешния туризъм.
преди 7 години Да бе :), не знам колко топло трябва да е, че в Алпите да няма сняг. Прегледай реанализа на полето на температурата за януари и февруари и ще видиш, че в района на Алпите си е било достатъчно студено, за да гарантира една добра снежна покривка.http://cci-reanalyzer.org/reanalysis/daily_maps/ отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 7 години "В този смисъл ръстът от тези пазари е сигурен признак за повишаване на качеството на туристическите услуги и туристическия продукт у нас, смятат от министерството."Да ,ама не . Западна европа имаха ужасно топла зима поради което почти не можеше да секара там. Нямаше сняг и т.н. За разлика от тях ние имахме и студ и сняг в изобилие... Та това май е една отпричините да дойдат много западноверопейци тук. Ако е устойчива тенденция ще го видим и в следващите 2-3 сезона ама надали ... отговор Сигнализирай за неуместен коментар