Nestle България ще опита през 2017 г. да компенсира с увеличени продажби прехвърлянето на сладоледения си бизнес към съвместното дружество с британската компания R&R (което се случи на 1 октомври 2016 г.). Това съобщиха представители на компанията на пресконференция в София.
Производителят на храни отчита годишен оборот за България за 2016 г. от 257 млн. лв., като се очаква да отчете печалба от 25 млн. лв. или подобрение спрямо предходната година. Ръстът в обема е 2%.
В момента 35% от производството на компанията се изнася – основно произведените в софийската фабрика серии KitKat, които отиват към 45 точки по света, тъй като в България е базиран развойният център на дружеството специално за този продукт, информира Мариан Мартинов, финансов мениджър на дружеството.
В България се произвеждат и видове KitKat, които не се продават на местния пазар, например блокчета с кафеени парченца, предназначени за канадския пазар.
Служителите в България са 1303 души, като в страната се произвеждат около 1000 продукта (при общо 2000 локални и регионални бранда за цялата компания).
През 2016 г. в българското дружество са инвестирани 11,5 млн. лв., а за 23 години присъствие в България - над 265 милиона лв., каза Мартинов.
Очаква се производителят да продължи да инвестира в производството, включително и на вафли „Мура“, които се продават само на българския пазар. Инвестициите през 2017 г. ще са с по-малък обем спрямо миналата година.
Що се отнася до произвеждания във Варна сладолед, на който се дължаха около 30 на сто от продажбите на дружеството, компенсация ще се търси с увеличаване на продажбите на българския пазар и с ръст на износа.
Сладоледеният джойнт венчър е базиран във Великобритания и компанията планира заедно с партньорите да осъществява продажби в над 20 страни с обем около 2,7 млрд. швейцарски франка, за което ще работят 15 хил. служители.
Като цяло глобалните продажби на компанията през 2016 г. са за 89,5 млрд. швейцарски франка, заяви Емануел Артур, изпълнителен директор на Нестле България АД. Дружеството отбелязва органичен ръст от 3,2% и 2,4% ръст в обема, като се очаква да бъде окончателно отчетена печалба от 13,7 млрд. швейцарски франка.
Компанията има 328 хил. служители в над 150 страни, 418 фабрики в 86 държави и всеки ден продава 1 млрд. продукта.
30% от продажбите през последните 3 години са резултат от обновяване на продуктите.
За 2017 г. компанията намалява очакванията си за органичен ръст с прогноза от 2 до 4% (при прогнози за 5 – 6% в предишни периоди), заради глобални икономически процеси и по-бавен ръст в развиващите се държави.
Фабриката в България е намалила през последните 5 години потреблението на електроенергия за тон произведен продукт с 12%, а използваната вода - с 38%, заяви Мартин Крон, мениджър Фабрика за шоколадови продукти и бисквити. Мерките за намаляване на потребената вода и ток, както и за свиване на излъчените емисии въглероден диоксид, ще продължат, каза той.