За да бъдат обезщетени, потребителите трябва винаги да търсят правата си навреме. Това каза Богомил Николов от Асоциация "Активни потребители" по БНТ.
Той отчете, че тази година Великденските празници са преминали без особени проблеми при пазаруването, което е и положителна тенденция от няколко години. „Сякаш се предоверяваме на търговците и не четем в аванс“, коментира Николов някои от получените сигнали за търговски нарушения.
Най-грубата грешка на потребителите при нарушени права е, че чакат, вместо да действат веднага, каза експертът. Най-добре правата са защитими на по-ранен етап, каза експертът.
По думите му е важно хората веднага да си прочетат правата, да проверяват застрахователните си полици. Причината е, че често има срокове, в които трябва да се потърси обезщетение.
При всички видове транспорт във всички европейски държави са в сила права на пътниците при инцидент или повреда. Фирмата организатор дължи грижа на пътниците - вода, храна, настаняване в хотел, ако се наложи, припомни Богомил Николов.
За организираните туристически пътувания експертът предупреди, че трябва внимателно да се следи за пакетната цена, тъй като напоследък туроператори раздробяват услугата, която предлагат, за да предоставят възможно най-ниската цена, а впоследствие възникват допълнителни разходи.
При нередности при екскурзия хората трябва да реагират на момента, за да се намери решение "на място". Грешка е в последствие да се търси контакт с туроператора, посочи той. Ако ги потърсим веднага, по-вероятно е да се намери алтернативно решение на проблема.