Правителството спря процедурата за даване на Летище София на концесия.
Според транспортния министър Христо Алексиев в процедурата не е защитен достатъчно публичният интерес и окончателното решение за концесията може да бъде оставено на следващото правителство.
Мотивите за прекратяването на процедурата бяха изложени от министъра на транспорта Христо Алексиев преди две седмици.
Според него концесията представлява добра форма за стопанисване на публична инфраструктура, но въпросът е да бъде направена по такъв начин, че да защитава държавния интерес.
Анализът на транспортното министерство е показал, че концесията със сигурност ще повиши летищните такси, а това ще доведе до отлив на трафик през България и летището.
Според министъра не е направено достатъчно за популяризиране на процедурата в чужбина с цел държавата да получи повече и по-добри оферти. Освен това Алексиев обяви, че е против да се решава проблем в железниците, като се създава проблем в авиацията.
Той изрази опасения и за икономическия баланс на концесията предвид намерението тя да бъде за срок от 35 години.
Няма яснота и по отношение на инвестициите и развитието на Летище София, изтъкна Алексиев преди две седмици.
Служебният министър на транспорта е на мнение, че трябва да се избере международен консултант, който да проучи развитието, очаквания трафик, капацитета на летището и необходимите инвестиции.
Концесията на аепопорта бе предложена от правителството на Бойко Борисов с идеята значителна първоначално вноска да отиде за разплащане на дълговете на БДЖ.
Депутати от БСП обаче подеха кампания срещу концесията.
През януари срокът за подаване на оферти беше удължен до 19 май.
Преди около две седмици директорът на столичното летище Пламен Станчев съобщи, че външни експерти правят анализ за това дали наистина е необходимо навлизането на частен инвеститор и дали изобщо ще има концесия на Летище София.
Срещу концесията на Летище София се обявиха и синдикатите.