IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Сдружения на "Пътпроект" и "Рутекс" ще препроектират "Хемус“ от Боаза до Плевен

Подготовката на новите проекти ще струва над 5,6 млн. лева с ДДС. Отстранени участници обжалват решението

17:38 | 22.03.17 г.
<p>
	<em>Снимка: БТА</em></p>

Снимка: БТА

Обединения с участието на „Пътпроект“ и „Рутекс“ ще препроектират трите участъка от магистрала „Хемус“ от Боаза до Плевен, става ясно от решение на Агенцията „Пътна инфраструктура“, публикувано в системата на Агенцията за обществени поръчки.

Обществената поръчка беше обявена в края на юли миналата година. Препроектирането се налага, след като предишната поръчка беше прекратена по настояване на тогавашния премиер Бойко Борисов, въпреки че имаше избрани изпълнители и нямаше подадени жалби.

Държавата получи сериозна доза критики заради високата цена на магистралата – почти 1 млрд. лева с ДДС за участъка от Ябланица до разклона за Плевен и Ловеч, както и избраните фирми изпълнителки - обединение "АМ Хемус Лот 1" с водещ партньор "Джи Пи Груп" ООД за отсечката от Ябланица до Угърчин/Луковит и Обединение "ПСТ Хемус 2" с водещ партньор "ПСТ Груп" ЕАД за отсечката от Угърчин/Луковит до Плевен/Ловеч.

И двете компании атакуваха решението, но Комисията за защита на конкуренцията излезе с решение в полза на държавата. Формалният повод за прекратяването на търговете беше неосигурено финансиране, макар да е ясно, че за магистрала „Хемус“ европейско финансиране няма, а и заем трудно може да бъде осигурен, при условие че държавни гаранции засега се отпускат само за проекта за газова връзка с Гърция IGB. Така се стигна и до решението за препроектиране на магистралата в този участък с цел намаляване на очакваната цена за строителство.

Три лота

Участъкът от магистрала „Хемус“ от „Боаза“ до Плевен е разделен на три лота. Първият е от „Боаза“ до Дерманци и е дълъг 14 км. Предвижда се да има 1 тунел с дължина 830 м, 8 селскостопански надлеза, два моста, 7 виадукта и два пътни възела – Боаза и Дерманци.

Вторият участък е от Дерманци до Каленик с дължина малко над 18 км. Предвижда се по него да бъдат изградени 2 тунела, 6 селскостопански надлеза, 5 виадукта и един пътен възел при с. Каленик.

Третият участък е от Каленик до Плевен с дължина от почти 18 км. По него се предвижда да има 6 селскостопански надлеза, 5 виадукта и един пътен възел - този при Плевен.

Избраните изпълнители

Отсечката от „Боаза“ до Дерманци ще се проектира наново от Обединение „П.П.ВИА.АМ „Хемус“ - Етап 1“, в което участват „Пътпроект“ ЕООД, „Пътпроект 2000“ ООД и „Виа План“ ЕООД. Сдружението предложи цена за изпълнение на проекта в размер на 1,76 млн. лева без ДДС и 2,112 млн. лева с ДДС.

За изпълнител на отсечката от Дерманци до Каленик е определено сдружението ДЗЗД „АМ Хемус-2016“ с участници „Рутекс“ ООД и „Контролс“ ООД и с цена от 1,657 млн. лева без ДДС и 1,989 млн. лева с ДДС.

Същото обединение е избрано за изпълнител на третата отсечка – от Каленик до Плевен, с цена от 1,253 лв. без ДДС и 1,504 млн. лева с ДДС.

Така общата стойност на новия проект за участъка на магистрала „Хемус“ от „Боаза“ до Плевен се изчислява на 4,67 млн. лева без ДДС и 5,6 млн. лева с ДДС.

Жалби от отстранените участници

Засега обаче изпълнението на процедурата е блокирано в Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) заради жалби на отстранените участници.

Жалби срещу избор на изпълнителите на проектите са подали ДЗЗД "АПИ НАДЗОР", "Инжконсултпроект" ООД, Обединение "ТСП – Консултанти" и Обединение „ТССК“, всички отстранени с мотив, че не отговарят на изискванията на възложителя.

За да тръгне процедурата сега, ще се чака решението на антимонополния регулатор, а след това – и на Върховния административен съд, ако някоя от компаниите реши да обжалва решението на КЗК. Това означава, че проектирането едва ли ще започне преди средата на тази година.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 13:55 | 13.09.22 г.
Най-четени новини

Коментари

Финанси виж още