Благодарение на проведените през 2016 г. избори за президент и национален референдум, както и заради други спечелени обществени поръчки, „Информационно обслужване“ АД отбелязва положителен финансов резултат за миналата година.
През 2016 г. компанията отчита 20,1 млн. лв. приходи и печалба за годината от 1,45 млн. лв., информира Министерството на транспорта.
Резултатите показват ръст на печалбата от 8% в сравнение с бизнес плана, намаление на разходите с 2%, рентабилност 7,2%, както и увеличение на печалбата на база един служител с 8%.
В съобщението се отбелязва, че по-добрите финансови показатели са в резултат на привличане на нови клиенти и оптимизиране на разходите.
През 2016 г. компанията е спечелила договори и за системна интеграция на ИТ услугите на Министерство на финансите за период от 3 г., за компютърна обработка на данните от изборите, за поддръжка и развитие на системата ИНТРАСТАТ на НАП, за поддържане и експлоатация на националната база данни Население на ГРАО за 3 г., за модернизация на интернет портала на МВР.
Дружеството е работило и по поддръжка на информационни системи за МОН за период от 3 г., анализ на ИКТ инфраструктура за Министерство на правосъдието и други договори за консултантски услуги в областта ИКТ проекти.
През 2016 г. Информационно обслужване АД стана сертифициран партньор на един от световните гиганти в софтуерната индустрия и основен производител на ERP системи SAP.
Реализираните приходи от продажби на е-подписи на компанията за 2016 г. растат в сравнение с 2015 г. с 13%, а спрямо 2014 г. – с 14%. Броят на издадените и подновени електронни подписи през 2016 г. нараства с 11% спрямо 2015 г., а в сравнение с 2014 г. – с 29%.
Част от спестените разходи са реинвестирани за модернизиране на работната среда и социални придобивки за служителите. През 2016 г. са реализирани редица инвестиции за обновяване на технологичното оборудване, включително и за защита от кибер атаки.